Fredag igen!

Är det bara jag som tycker att veckorna rusar fram? I veckan har jag inte jobbat, utan jag har tillbringat tid med min son och diverse hushållssysslor. Sonen var lite förkyld förra veckan och det verkar som hans astma har blivit värre. Så här har vi tagit det lungt, pysslat, sytt (nya gardiner)  bakat och bara varit. Att bara vara kan nog vara den bästa medicinen i bland. :)

I kväll väntar främmande och vi skall försöka oss på några nya maträtter. Det blir några recept ur Medlefors nya receptbok, Matglädje på Medlefors. Jag lovar
Medlefors är nästan "rikskända" för sin goda mat. Jag har inte lyckas bestämma mig vad det blir för förrätt, men efterrätten är precis uttagen ur ugnen; Nötbrownie med blåbärsgrädde.Jag testade den för någon vecka sedan och den är inte helt fel! Kan varmt rekomenderas.

I morgon är det julmarknad här i byn. Det blir trevligt att testa sina säljar kundskaper på mattor istället för fonder, aktier....det måste väl gå?!  Julmarknaden är så mysig, men det var dock väldigt länge sedan det var en vit julmarknad, men jag tror säkert att man kommer att få lite julstämmning.

Med en ny uttagen nötbrownie ur ugnen önskar jag er en trevlig helg!



Också receptet.......



Bilder: Egna bilder© och eget kollage. Receptet från boken:Matglädje på Medlefors.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppsa han känner sig bättre. Vi ses säkert i morgon vem kan missa första julmarknaden.Ha en skön helg

2008-11-07 @ 13:56:53
Postat av: anneli

Tack för tipset om julmarknaden och kakan. Jag har inte sett någon annons om marknaden. Ha en bra kväll.

Postat av: mariakoden

Men du det där såg inte dåligt ut...

; )



Sem måste jag säga att skorna lite längre ner var fantastiskt snygga!!!



Hoppas du har en bra helg!!!

2008-11-09 @ 00:51:51
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Karin

Fin bild! Julmarknad redan?

2008-11-09 @ 07:22:09
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: MAria

Hej!

Såg att du hade skrivit på nnån annans blogg att du hade sett Jane Hellen Shampoo att köpa nowadays! (totalt random fråga jag vet) Men var var det någgonstans???? MVH MARIA

2008-11-09 @ 15:01:28
Postat av: Vicke

Nej , här har du en till som tycker veckorna bara består av måndag, fredag...



Tack för receptet verkar supersmarrigt, måste jag testa!



Kram

2008-11-11 @ 22:36:47
URL: http://vickes.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback