Kärlek på rätt ställe.

Jag tackar allra ödmjukast för att era "krya på dig hälsningar" och jag kan nog säga att de behövdes. Inte nog med halsfluss, jag fick även örninflamation.... Nu har jag tagit min sista penicillintablett i kväll, så nu hoppas vi att alla elaka baciller är borta.

Med hösten kommer "vill ha syndromet" för mig. Det gäller både kläder och inredning. Tänk vad mysigt med någon ny fin kofta, ett par snygga skor, nytt halsband och varför inte nya tapeter. Det liksom kliar i hela kroppen när jag ser alla fina saker som kommit ut till butikerna. Man får dock lägga band på sig och behärska sig, eller hur är det nu?! På min "vill ha lista" är det tapeter till köket som står allra högst upp. Maken är lite svårflörtat just nu, men vad är det man brukar säga. Kvinnans list övergår mannens ......

Jag har den allra finaste faster man kan tänka sig. Hon har även ett fint hem med många fina saker i. Det jag vill berätta om är, hur det gick till när vi skulle välja nya tapeter till hennes kök. Detta var i våras och när vi står och bläddrar febrilt i tabetkatalogerna, ser vi båda två en tapet med vackra fina blommor. Ju mer vi tittar dessto mera vi ser.....vi inser att den skulle bli perfekt till både kök och inredning, men kan man verkligen ha en "pök" tapet i köket? Vi lånar tapeten för att kolla hur den ser ut hemma hos henne. Precis som vi trodde. Helt perfekt!  Vi skrattar och inser att det är ju i köket där man tillbringar mest tid, som skall ha en kärlekstapet. Visst var det vissa tveksamheter från mina kusiner (killar). Nu sitter tapeten på vägen med vita linnelängder i fönstret och en brun härlig ryamatta under bordet.

- Hur skall du nu kunna bjuda hem någon karl? Han kommer att bli rädd när han ser tapeterna, säger min kusin.

Jag menar däremot att om hon nu, bjuder hem någon trevlig man och han inser så mycket kärlek som finns där är det nog rätt man! Det gäller ju att ha hjärtat på rätt ställe.

Kram på er!



Eget kollage med privata bilder från fasters kök ©

Kommentarer
Postat av: Vicke

Skönt att höra att du är på benen igen och så kul med ett så härligt nytt inlägg. Säger bara heja Erika och Faster den tapeten är så snygg!

Kramis

Postat av: Lina

Så roligt att hitta nytt inlägg här! :)



Smart drag av faster att ta hjälp av dig - tapeternas drottning - och den tapeten är ju jättefin. Jag gillar hur gumman och gubben liksom smyger sig fram i mönstret, och färgställningen är ju så härlig!

Och hur står det till med din mans förstånd - han har väl gett med sig tidigare så... ;)



Själv tror jag nog att det blir en Waldemar av sista renoverarorken. Hallen skulle må bra av lite mer ljus och jag skulle må bra av lite sköna retrovibbar. Vi kan väl höras, jag måste ju så klart rådfråga tapetdrottningen först! :)



Kram på dig!



PS. Nästa helg kommer vi om så vi ska rulla in i sjuksäng med droppåsen inkopplad... DS.

2009-09-09 @ 11:37:11
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Saga

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-13 @ 00:19:35
URL: http://djurförsäkring.net

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback