Det är så mycket man vill.....

Jag bestämmer mig nästan varje vecka att bli en bättre bloggare, men jag vet inte riktigt varför det inte blir som jag tänkt?! Att jag skulle återkomma någon gång under förra veckan var ju helt spikat ....jag hade till och med inlägget nästan klart, men inte. Var tar all tid vägen? Från och med 1 maj har jag köpt mig lite tid, och kommer nu att arbeta 80 procent!! Vilket jag hoppas skall ge resultat för hela familjen. Vår förhoppning är då den. Kanske kan även bloggen få känna sig lite mera uppdaterad......

Att det skulle bli vår och att all snö skulle försvinna hade man svårt att tro bara för någon vecka sedan. Nu är snön borta och solen värmer alldeles underbart. Hittils har helgen bjudit på trevligt umgänge och god mat. Vi har även hunnit en del här hemma. Fyra fönster är putsade (det återstår dock de allra flesta), bastun har fått ny takbeklädnad och balkongen har fått ett trevligt trallgolv. Ännu finns det saker att ta tag i här hemma men det är ju en och en halv dag kvar av denna helg - härligt!!!.

I onsdags såg jag på
Leila på landet och blev riktigt inspirerad. Vi har faktiskt testat en del av recepten och det blir toppbetyg! Kan varmt rekomendera den helgrillade entrecoten, sommarsalladen och rabarberkakan.

Njut på och ha en fortsatt trevlig helg!


Bilder: Privata©

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Å, det låter bra att recepten var bra. Är väldigt nyfiken på dom själv...

Jag längtar så mycket efter rabarber!! Måste se till att frya in i år så vi har kvar efter säsongen.

Hoppas du har en härlig helg!!

Kramen, Maria

Postat av: Monica

Ja det ser gott ut, men det smakade ännu bättre!

Tack för senast! Kram

2009-05-03 @ 20:55:27
Postat av: Vicke

Känner så igen mig så mycket man vill men så lite tid... ;)



Maten ser otroligt god ut och underbara bilder!



Ha en bra vecka

kram kram

2009-05-03 @ 22:39:17
URL: http://vickes.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback