Fikasugen?!

Idag har jag varit fikasugen hela dagen. Och tänk, ändå har jag inte fikat en ända gång....Däremot har jag ätit lunch med min kollega, men inte fikade jag då heller....jag kunde ju ha passat på då :(

Efter avslutad arbetsdag gick jag en sväng på stan och hittade jättefina saker, en plåtburk för kakor från Dixie (passande namn va?). En jättefin tekopp från en lokal keramiker, ett fint underlägg och jättefina servetter. Tyvärr shoppade jag inget av dessa idag, men som ni hör är det bara saker som associerar med fika.....Jag måste få fika!!!!


Jag hittade på
Wikipedia en underbar förklaring på semlor...och i dessa tider när vi inte längre följer "fastelagen" är det tydligen fritt fram att äta semlor varje tisdag. Underbart att veta.

Ha nu en trevlig tisdag kväll!
Själv ska jag ska fika riktigt länge, med både tända ljus och något riktigt gott!
(För visst är det sant det som står i "uppslagsverk"?).


Bild:Privat©

Kommentarer
Postat av: Anonym

Än en gång säger jag bara att det är så synd att avståndet är så långt mellan oss hade gärna bjudit dig på fika och suttit och surrat med dig.



Härlig bild på söta barn:D



Förresten vad underbar filsnutt du delade med dig av ungefär så känner jag mig i bland, fick mig ett härligt skratt så tack för det:D



Många kramar

2009-03-03 @ 23:06:25
Postat av: Vicke

Det var jag som var anonym;)

Postat av: sara

Tjena. Du vet att du alltid har en vän när det gäller att fika, vi får ta en träff o tillgodose vårt gemensamma behov :-)

2009-03-04 @ 10:41:59

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback