Todiloo!

Är inte alls i husvagnen..... är hemma, i alla fall i kväll. Lite förvirrande men ganska så skönt det med. Flera av våra vänner skippade husvagnslivet av flera olika anledningar - några vet jag inte och några av sjukdom. Jag var helt övertygad att vi skulle åka ensamma, men nu var det maken som lika gärna kunde vara hemma i kväll. Oftast är det maken som vill till husvagnen men jag vet inte om det är hans nyinköpta prylar som lockade en kväll här hemma?!

Hur som helst var det underbart att vara få vara lediga en dag tillsammans. Det blev en lugn morgon med bara stilla aktiviteter. Lunch på stan (Skräpmat, absolut inget GI) en tur på stan för inhandling av present till sonens kompis, även lite shopping för mamman. Ett besök på Intersport har nog även orsakat en lite mindre förälskelse till en alldeles underbar vinterjacka.....(detta är inte i närheten av förälskelsen till mina skor) problemet är bara att det är en ny skiddress jag skall ha. Detta är mera en varm och skön vinter jacka som man har när man är ute och går, är ute och leker med barnen, åker och handlar...... Det är inget för slalombacken och grillringen - jackan är vit, en lite lägre modell och har lurv på luvan, en riktigt fin vinter jacka helt enkelt!  Ett par nya Dobson täckbyxor fick dock följa med hem. Jag har ett par sedan några år tillbaka och dessa har bara blivit större och större. Det lustiga är att jag har nog inte blivit mindre. Så nu fick jag leta mig till barnavdelningen för att hitta ett par som passade, storlek 160 blev det. Nästan så man får lite nostalgi till början av 80 talet.

Något man också får nostalgi av är mitt andra inköp idag. Jättefina burkar till julkakorna. Design av ingen mindre än Karin Mannerståhl. Jag gillar mycket av hennes design och dessa burkar fick naturligtvis föjla med hem. Jag köpte några extra, för visst måste dessa vara perfekta "gåbortpresenter" fyllda med något bakverk?! Vem skulle vilja ha en? Jag vet redan vem som skall få den första....... :)




Bilder: Eget kollage med privata bilder©


Kommentarer
Postat av: pia

Åh det är ju de burkarna jag drömmer om på nätterna...jag tycker de är sååå fina, samma smak igen;)



Ja tänk att vi är BÄST I HELA SVERIGE PÅ HOCKEY!!! tycker däremot lite synd om sambon trots allt, du vet han som hejar på BjörkRöven;)det går verkligen inte ens lite bra för dem...jag vill nog ha dem i elitserien trots allt, inte för att jag gillar dem, men för att se förnedringen av dem mot SAIK...derbyn är alltid kul! Jaha å när ska du å jag gå på hockey då;)





Kramisar

Postat av: K

Underbara burkar!

Vad härligt med en ledig dag tillsammans på stan, härligt batteriladdande inför en mörk och kall höst/vinter.

Ha en bra vecka!

Kram!

2008-11-04 @ 13:08:41
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Vicke

Todiloo!

Skulle inte bli förvånad om du har flyttat till husvagnen för gott så snyggt ni fått där med den nya "kojan".

Är så imonerad det var verkligen snyggt och det är burkarna också.



Kram

2008-11-04 @ 18:53:03
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag har ju varit så dålig på att kommentera men nu får jag allt ta mig i kragen!



Är det sant?! Har ni så snygg "hall" till er husvagn?! Jag blir mäkta imponerad... och sjuk av avund. Jag som redan är nog sjuk och dålig som det är. prosit Nä, men allvarligt talat förstår jag om ni väljer att sälja huset och flytta ut till husvagnen. Det skulle jag göra. Fatta så billigt också. Då kan du med bums gå och köpa den där fina vinterjackan också. Jag gillar dina nya vinterskor, helt i min smak. Är de sköna också? Jag menar, du vet väl, för du sover väl kanske med dem också. :)



Visst är Tradera trevligt! Jag är en filitig handlare på Tradera och just lampor tillhör mina favoritfynd. Ingen Bumling dock. Ännu! Ha ha.



Vet inte om jag slarvläser, men var har du köpt burkarna? Jag gillar också Karins påhittighet och de där burkarna är ju toppenfina som julklappar. Så klart med något gott i.



Du undrade hur "packad" maken kom hem från Kina också... :) Ja du, nog hade han ju fyndat en del och självklart fanns det två Hello Kitty:sar i resväskan till tjejerna. Bäst var väl det finfina pärlarmbandet till frun. Såå snyggt och välgjort. Han får gärna åka dit igen, så länge han som sagt kommer hem lite småpackad. Ha ha.



Kram kram från mig



2008-11-04 @ 21:52:09
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback