Ny vecka med nya utmaningar

Efter ett antal lediga dagar är det dags igen för lite skolarbete. Vi har verkligen haft det mysigt dessa dagar - hunnit hälsa på goda vänner, haft goda vänner på besök och hunnit lite vår pyssel här hemma. I dag har jag äntligen sytt mina nya köksgardiner och fått mina köksfönster putsade. Tyvärr har vår kamera "dött" så jag kan inte bjuda på något smakprov idag. Maken åker till Japan i slutet av veckan så kanske hittar han en nya fin kamera där?!...

Jag bjuder istället på en bild av efterrätten jag testade i fredags -  choklad pannacotta. Kan bara säga att det var fantastiskt gott, men man behöver inte så mycket för att stilla "socker monstret " som i alla fall bor i mig ;)

I veckan skall det bakas för sonen fyller ju hela 8 år på torsdag! 

- Sonen:  om jag somnar fortare i kväll blir det fortare torsdag då?
-  Jag: Nej inte direkt men det blir ju fortare måndag och då är det ju en dag närmare torsdag.
- Sonen:  I morgon skall jag också lägga mig väldigt tidigt.....
 Ni kan tänka er att det längtas!!

Ha en bra vecka !

image181
Bild: Eget kollage med bild från boken; Klaras GI - desserter.


Kommentarer
Postat av: Karin/Theasrum

Själv älskar jag pannacotta OCH choklad men har faktiskt aldrig gjort chokladpanna, vet inte varför. Nu blev jag riktigt sugen, måste göra det vid tillfälle.

Hoppas sonen somnar riktig fort på kvällarna nu då =). Ja man minns ju själv hur det var.

Ha en bra vecka!

Postat av: Linda

Jag har också satt upp nya gardiner idag, eller nya var kanske att överdriva, jag fyndade på loppis så de är nya för mig i alla fall.

Chokladpannacotta lät riktigt trevligt. Vanlig pannacotta är jättegott så chokladpannacotta måste ju vara ännu godare. Ska testa det nån gång.

Lev och må!

2008-05-05 @ 00:10:41
Postat av: K

Ser smaskigt ut det där....=)
Hoppas att dagarna går fort nu för storebror, denna vecka, och att han får en bra födelsedag.
Vi har också ett "födelsedagsbarn" i veckan, men han blir 37, och längtar nog inte fullt lika mycket till "sin dag". ha en bra vecka!
Kram!

2008-05-05 @ 08:12:49
URL: http://husetpabacken.blogg.se
Postat av: PiM

det såg smarrigt ut!! Jag har minsann aldrig smakat pannacotta!!!

Det é inte länge sen man längtade till födelsedagen, så man blev lite äldre - men det gör jag inte längre ;)

Ha det bra idag

2008-05-05 @ 10:30:12
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se
Postat av: Monica

Det verkar vara ett väldigt firande den här månaden. Tänk att så många haft så lite att göra i augusti.......Vi firar ju fyra födelsedagsbarn och det första kalaset ska firas med surströmming. Får försöka hitta på någon smarrig efterrätt. Blev inspirerad av pannacottan! Kram

2008-05-05 @ 22:35:11
Postat av: saravillfara

Längtandet känns igen, det är verkligen en skön ålder det där :)
Mitt chokladbegär blev förstås inte bättre efter du frestat mig så där. Fy på dig... ;)

2008-05-05 @ 23:33:22
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Sandra

Mmmm chokladpannacotta lät riktigt gott! Kram Sandra

2008-05-07 @ 00:09:12
URL: http://tjohalia.se
Postat av: pia

åh vad smarrigt...skicka hit lite:)
gratta STORkillen på hela 8års-dagen!!! det går fort nu...min lill/storkille börjar ju förskoleklass till hösten...puh! Och idag fick han en ny cykel åxå, så nu ska här cyklas:)mycket händer!!!
sov gott!
vi hörs!
KRAM

2008-05-07 @ 21:42:01
URL: http://baramittlillahem.blogg.se

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback