Påsk 2008

Efter en underbar påskhelg med strålande väder, trevliga vänner och massor av skidåkning, väntade skolan och vårt projekt arbete på mig. Det var riktigt svårt att slita sig i går kväll från familjen, så jag valde att köra de 12 milen i morse istället. Jag körde i min ensamhet  men på radion fanns både Titti, Roger och Gert som underhöll mig och fick mig att ler ett flertal gånger.

Efter nästan 12 timmar på skolan har jag äntligen landat här hemma, dess värre hann vi inte klart, men jag hoppas att vi når målet i morgon. Jag är spyless!!! - jag ber om ursäkt om någon av mina kamrater läser detta, men snälla nu gör vi detta klart!  Jag har nämligen hört att det skall vara lika fint väder hela veckan och vill gärna åka tillbaka.

Jag läste just på
Saras sida att hon har testat utförsåkning och att hon kunde ana någon liten åka förbi..... :)
Våra barn började åka slalom när de var ca tre år, men i helgen var det dags för sonen att testa snowboard. Han bad redan innan helgen att få testa, men vi tyckte nog att han var för liten....."icke så nicke "tyckte han. ALLA HAR JU SNOWBOARD!! utbrister 7 åringen. Pappan föll tillföga och till vår förtjustning sålde de ut den utrustning som de har haft till uthyrning så Kl: 13.30 den 24/3 stegade sonen lycklig ut i backen med nyinköpt bräda och snowboardskor. Kl: 15.00 åker ungen ner för backen!!! Helt otroligt tycker den stolta mamman och det sista jag sa innan jag åkte var - åk nu ingen bräda föränn jag är tillbaka.

Hur mycket tror ni han har övat i dag?
- Precis hela dagen enligt Pappan, som också var tvungen att köpa en bräda ;)

Kram på er alla! ♥

image168
Bild:Privat©

Kommentarer
Postat av: Perlan

Låter som ni haft en riktigt härlig påskhelg!
Hoppas du härdar ut med skolarbetet nu, inte roligt och hålla på med något när man är så less.
kram!!

Postat av: pia

Vad trist att du fick lämna familjen för något så tråkigt som skoljobb, men förhoppningsvis blir ni klara idag. Du är snart tillbaka i backen och i solskenet ska du få se:)
Jag väntar också på solen...var är den??? Tänkte mig en stund på balkongen med kaffekopp och tidning...
Ha ett skönt påsklov!
kram

2008-03-26 @ 08:42:40
URL: http://baramittlillahem.blogg.se

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback