Min (vår) helg

Jag hade verkligen betämt mig att bli duktigare att skriva inlägg och uppdatera min blogg detta år.... men tiden räcker inte riktigt till, så jag ber om ursäkt att det kan vara väldigt sporadiskt mellan mina inlägg men kanske en dag kommer det att bli mera kontinuitet ?!

Istället för att önska er en trevlig helg (vilket jag borde ha gjort i fredags) önskar jag er en bra måndag!

Min (vår helg) har varit rätt så intensiv men väldigt trevlig! Fredagen bjöd både på arbete, skola och matgäster på kvällen. På bilden ser ni förrätten de fick smaka, små västerbottenspajer med löjrom - inte helt fel! Det är faktiskt riktigt kul att laga "god" mat - missförstå mig inte, utan jag tycker bara att vardagsmaten inte är lika rolig att laga. Våra kära middagsgäster fick en sen middag men jag tror att det gick bra. Alltid lika trevligt att träffas! :)

image147

Lördagen började med att väckarklockan ringde 06.01.... då hör jag maken -"Jag hatar hockey". Det var nämligen hockeycup för storebror hela lördagförmiddag, så det var bara att stiga upp och göra frukost för familjen. När man väl är uppstigen och igång gör det inte så mycket men jag kan väl hålla med maken att man var väl inte den piggaste när klockan ringde. Dagen fortsatte med lite vardagligt pyssel och kanske ett lite mera ovanligt pyssel. Vi var nämligen bortbjudna på kvällen och eftersom jag verkligen gillar både pyssel och fina saker tyckte jag tipset om "gå bort present" i Vinterns söta var ett toppen tips! Sagt och gjort - åkte för att hitta en fin burk, köpte ingredienser och hem för att verkställa presenten. Det blev en bra present och jag tror att den uppskattades.

image148

Söndagen har varit en härlig dag med både fix här hemma och lunch/middag hos kompisar. Detta var en snabb resume om min helg och nu väntar en ny vecka med massor av skola men jag skall göra mitt bästa och försöka göra några fler inlägg än vanligt!

Natti natti på er


Bilder: Privata©


Kommentarer
Postat av: pia

Vilken fullspäckad men trevlig helg ni verkar ha haft:) Vilken smart present, den var säkert väldigt uppskattad!
Tiden räcker inte riktigt till men man gör så gott man kan och gör det man hinner, att man inte har tid till bloggen alltid det förstår vi alla;)men vi blir JÄTTEGLADA när vi ser att du har uppdaterat!
trevlig pluggvecka!
kram

Postat av: Pappas sambo

Men du milde vad jag blir trött och slut bara av att läsa om er helg. Själv har jag sportat hela helgen, i rumssoffan framför tv såklart. Pröva den varianten någon gång det är härligt. Kram.

2008-02-11 @ 22:10:17
Postat av: Anonym

Men du milde vad jag blir trött och slut bara av att läsa om er helg. Själv har jag sportat hela helgen, i rumssoffan framför tv såklart. Pröva den varianten någon gång det är härligt. Kram.

2008-02-11 @ 22:13:36
Postat av: Pappas sambo

Du ser ju vilken energi, jag tryckte på samma knapp flera gånger.

2008-02-11 @ 22:15:45
Postat av: Karin/Theas rum

Vilken vacker förrätt, visst är det skojigare att laga bjudmat. Är såå trött på all vardagsmat.

Fin present istället för en blomma.

Ang uppdateringen så ska man ju göra så mkt man vill och hinner, det ska ju inte bli nåt tvång. Skriv när du vill =)

2008-02-12 @ 08:06:10
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: Claddes inredning

Vilken smart present!! Då har du alltså lagt ingredienserna i burken?? Riktigt fiffigt! Ska jag lägga på minnet! Hur gjorde du med margarinet föresten? =) Vilken härlig helg du verkar ha haft! Älskar att bjuda folk på middag och älskar att bli bortbjuden.. Vi har en tendens att bli väldigt rastlösa på helgerna.. Men det är säkert för att vi inte var några barn.. =)

2008-02-12 @ 17:13:10
URL: http://cladde.blogg.se
Postat av: Monica

Oj, vad det ser smaskigt ut! Man kan ju inte bli annat än imponerad av din skaparglädje! Tänk om man hade en gnutta av din ambition.

/ Monica

2008-02-12 @ 20:31:35
Postat av: detsvartataket

Det är allltid kul att ge eller få något "nytt"

2008-02-13 @ 09:35:32
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Erlingellinor

Very nice and well designed web site. Great content and a fascinating read, keep up the good work and looking forward to more in the future.

2009-07-23 @ 11:40:30
URL: http://erlingellinor.3steps.com

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback