Intensiv vecka med massor av ingredienser

Veckan har definitivt inte gått i lathetens tecken. Det är en hel del att ta igen i skolan och massor att fixa här hemma.
 
Såg att gårdagens tisdags tema var ljud. Ljud hade vi gott om i helgen, vi har (läs; maken) tagit bort vår "gamla" yttervägg och wow vad stort och fint det blev. Varje gång jag går förbi den nya hallen, hajar jag till över vad ljust och öppet det blir. Nu är det ju inte helt klart men snart kommer de roliga,- välja tapeter!

image104

Sedan har jag röjt bort lite ur växthuset. När våren närmar sig längtar man att ta fram allting men nu känner jag en konstig känsla av lätthet att få ta bort allting. Tur att vi har de olika årstiderna! Jag kan även bocka av fönsterputsning från min lista, underbart!
Med rena fönster vill man ha nya gardiner. Maken undrar om det är fortfarande är engångs gardiner jag köper?! Men bara ett par till....
image105

.........Lillasyster drabbades av höstens första förkylning lagom till helgen, så lite ompyssling har också funnits med. Sist men inte minst har vi äntligen kommit till ett beslut om vårt tv-rum. En ny stor soffa där alla ryms. Testade soffan med myskväll redan i lördags, den verkar funka bara bra!

Detta var vad vår vecka har beståt av, dess värre har jag legat nedbäddad sedan i går i en superförkylning :( Det verkar vara riktiga elaka baciller lillasyster kommit hem med.

image106
Bilder:Privata©

Kommentarer
Postat av: Vicke

Blir helt matt nästan bara av att läsa om hur flitiga ni varit. Säg inte att du sytt gardiner igen, nej nu är det nog bäst att skicka dig en inbjudan till mig. Lovar att bjuda på fika och mat om jag bara får sömnadshjälp;)
Supersnygga gardiner och vilken fin soffa som passade såå bra i ert mysiga rum.
Krya på dig hoppas förkylningen går över snabbt!

Postat av: Anonym

Hej.
Du har en supermysig blogg måste jag säga.
Verkar också ha det jätte mysigt hemma!
Blev jätte bra med den nya soffan.
Krya på dig!
/Ida(fd granne)

2007-10-03 @ 22:13:05
Postat av: Karin/Theasrum

Så fin! Vill så gärna också tygsoffa.

2007-10-03 @ 22:34:15
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: pia-baramittlillahem

hi,hi, tapetmissbrukaren?! visst var det så?
soffan ser ut som våran!!! vi har divanen åt det andra hållet bara... vad är det för soffa? skulle inte förvåna mig om vi har likadana;) nu ska jag på yoga! skyndaaaaaa.... kram

2007-10-04 @ 19:47:58
Postat av: Monica

Soffan blev verkligen jättefin!Inte för att jag trodde att du skulle lyckas misslyckas med det. Du har ju liksom känslan....Håller med de övriga om att gardinerna är skitsnygga.
/Monica

2007-10-04 @ 22:38:18
Postat av: Erika

Vicke:Jag kommer snart....Ang. gardinerna så blev det bara så men det tar inte så lång tid, eller hur?! Kul att du tyckte om soffan! Kramis
Ida: Tack snälla du och vad kul att du hittat hit, kan det vara av .i...n? Kram
Pia: Ja, du vet att det är svårt att hålla sig från sina laster.... Soffan har vi köpt på Mio, namnet kan vara Monza, men jag är inte säker.Sov gott!
Monica: Tack snälla! Vad tror du om orange kuddar, hi hi - jag bara retas. Hörde du att "de" kanske levereras andra veckan i november... Ha så kul i helgen! Kram

2007-10-04 @ 23:12:41
URL: http://www.mrum.blogg.se
Postat av: saravillfara

Ni verkar ha det så fint hemma!
Vilken superhärlig hörna för nya fina soffan, där måste vara lätt att trivas.
Synd att du blivit sjuk, hoppas du snart blir piggare!
Kram!

2007-10-05 @ 00:38:23
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: pernilla

Så är det ju.. när man väl fått tummen ur att putsa fönstrena, så vill man ju ha lite nya fina gardiner! Mina blir ofta med engångs gardiner. Man tröttnar ju helt enkelt! :)
Gud vilken snygg soffa ni köpt, hur läcker som helst! :)
Kram!!

2007-10-05 @ 08:36:14
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Lina på gården

Ett litet blygsamt tips om ett erbjudande jag har på min blogg just nu som jag kallar "bloggrabatt"!
Kolla in vad det innebär om du är nyfiken...
Jag ursäktar mig även för att tränga mig på såhär ofint och oinbjudet men man vill ju nå nya bloggare också... utan fräckhet kommer man ingenstans. =)
God helg på dig!
Vänliga hälsningar
/Lina

2007-10-06 @ 15:30:54
URL: http://linapagarden.blogspot.se
Postat av: Karin

Vilken underbar soffa och fin utsikt!

2007-10-06 @ 17:52:29
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hallå...
Snygg soffa o gardinlängderna är ju bara såååå snygga!!!
Ha det bäst!

2007-10-06 @ 17:56:28
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Sus i Hus

Vilken fin soffa å va duktigt att putsa fönster! Ha en skön dag!

2007-10-07 @ 13:26:59
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Hanna

Snygg soffa. Den skulle man haft....Eftersom vi bor relativt nära varandra kanske man skulle kunna få komma och hämta den *skojar....lite*
Kramis ;)

2007-10-07 @ 17:54:43
URL: http://viktbloggen.blogg.se/hannasblogg
Postat av: Erika

Saravillfara: Kul att du gillar soffan och tack för dina snälla ord - kram!
Pernilla: Nu känner jag mig lättat....det finns fler än jag som byter ofta och förstår varför! Kramisar
Lina: Helt rätt, man kan inte sitta och vänta eller hur?! Har försökt att titta in men det funkar inte riktigt, så jag testar igen lite senare!
Karin: Tack snälla du! Kramis
Mariakoden: Ja, visst är de fina - har hittat ett ställe som säljer tyget betydligt billigare än inne i stan ;) Kram
Sus i hus: Tack, men jag hade faktiskt hjälp av pappas sambo. Hon är väldigt snäll.
Hanna: Vilken ide, men jag tror att jag vill ha den kvar ett tag till... ;)
Ha en fin vecka och kul att du tittade in!

2007-10-08 @ 08:54:23
URL: http://www.mrum.blogg.se
Postat av: Camillasnyahem

Nä, lata har ni verkligen inte varit! Vilken fin soffa, kan tänka mig att ni är supernöjda med den! Fina bilder!

2007-10-08 @ 13:14:55
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh, vad trevligt med en snygg soffa. Jag ser framemot den dag vi får en lite nyare modell som inte är nött ända ner till madrassen =)

2007-10-08 @ 21:39:35
URL: http://www.mittlillabo.blogg.se
Postat av: jenny

Hej. Tror det är första gången jag kikar in hos dig, vilket fint hem ni har! Ser att du har en monzasoffa,har funderat på en sån själv. Är ni nöjd med den? några nackdelar?

2008-02-17 @ 17:36:38
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Erika

Jenny: Kul att du hittade hit! Vi är jättenöjda med soffan. Vi har inte upptäckt några nackdelar så här långt. Jag hörde att nu har de(mio) monzasoffan ännu billigare i två anda färger :) - fast jag gillar den gråa.

2008-02-17 @ 23:21:08
Postat av: Åsa

Hej!
Jag råkade halka in på denna sida och fastnade - vilket fint hus ni har! Papa-stolen till vänster på bilden är min absoluta favorit. Vill så väldigt gärna ha en (eller två) sådana, vart har du köpt den? Vad kostar den?
Tack på förhand och ha en bra dag!
Hälsningar Åsa

2008-02-21 @ 11:23:05

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback