Fredagsbestyr

 Precis som jag anade förra helgen är barnen inte riktigt okey. Storebror är lite småsnuvig medan lillasyster har feber och rejält med snuva - typiskt!!  Jag har planerat en sväng på stan idag, dels för att leta efter några nya köksgardiner och kanske det viktigaste;handla lite mat. Vårt kylskåp ekar. Som tur är kan mormor vara med barnen en stund. När jag frågade barnen vad de ville äta i helgen blev svaret godis och bullar, vet inte om det är någon jättebra mat men är man sjuk så är man. Jag tror mera på riktig mat ,men jag lovade att vi skulle baka bullar. Vår lillasyster är allergisk mot mjölprotein så är det bara ställa sig och baka. Tidigare kunde man någongång köpa bullar, men när butikerna började med "bake off" har de tillsatt vasslepulver (mjölk) i nästan allt utom frallor :(

Med de nybakade bullarna och en bild på vår köksduk "Skellefteå" från
Frösö handtryck vill jag önska en trevlig fredag!
image18
Foto: Privata


Kommentarer
Postat av: stockholm

Från balkongen på 5 våningen spreds en underbar doft, fattade först inte vad det var. Öppnade dagens blogg, förstod genast sammanhanget.
Underbara.....

2007-03-23 @ 19:34:42
Postat av: Nilla

Tråkigt att lillan blev sjuk, men du hade ju det på känn. Hoppas ni ändå får en mysig kväll:)
kramizar/Nilla

2007-03-23 @ 20:14:06
Postat av: saravillfara

Har sett det där tyget på stan i olika färdigsydda varianter. Jättesnyggt är det, och vad goda bullarna ser ut!!

Postat av: Erika

Stockholm: Jag anar vem som skickade detta, och det finns ingen som uppskattar mina bullar som du! Kramis :)
Nilla: Ja,tydligen känner man sina barn rätt så bra. Tack för din kommentar och kram tillbaka!
Saravillfara: Visst är det fint och det är lite kul för det är min förra chefs dotter som har ritat tyget. Kan skicka några bullar till den stolta fastern ;)

2007-03-24 @ 22:25:38
Postat av: Torsteinanne

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2009-01-15 @ 19:36:42
URL: http://torsteinanne.blogspot.com

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback