Borta bra men hemma.....

Man brukar säga att borta bra men hemma bäst, men jag vet inte om jag känner det så denna gång. När vi kom hem natten mot måndag insåg vi hur mycket arbete vi har framför oss. Tvätta all tvätt från 15 dagar gånger fyra personer, allt ogräs och sist men inte minst vår gräsmatta. Bara gräsmattan är på 4000 kvadratmeter, puh!

Nä, nu ska jag inte gnälla! Vi har haft en supertrevlig semester och jag tror att vi har klarat oss undan regnets framfart ganska hyfsat, ca tre av 15 dagar har det varit regn.
Först besökte vi goda vänner söder om Övik, där vi hade en trevlig helg med god mat, tävlingar, mys och fiske för de stora pojkarna...( maken gillade verkligen fisketuren, de kom hem 6 på morgonen...).
Sen åkte vi mot huvudstaden men naturligtvis stannade vi på Ikea för lunch. Man kan ju bara inte åka förbi, eller hur...?  
I Stockholm har vi verkligen både turistat och "slappat" för att efter huvudstaden hinna en sväng till Enköping där det blev bad och sol. Sista anhalten var Söderhamn  även där sol och bad.
Det här var en snabb första resume av vår semestertripp men jag lovar att berätta om flera trevliga ställen som vi har besökt, bland annat om inredningsbutiken
Magasinet i Vaxholm - I like it!

Nu har jag en massa trevliga inlägg hos er alla att läsa, det är tur att jag har blivit en riktig nattuggla - uppe länge på kvällen och sover längre på morgonen.. Visst låter det som jag har kommit in i semester dvalan...

En riktigt stor kram till er alla som har lämnat kommentar -  ni ska veta att jag har tänkt på er alla och saknat bloggen, men nu är jag hemma!
 
Kramisar!!!


image70

Bild: Privat

Kommentarer
Postat av: Vicke

Välkomna tillbaka från en underbar semester! Härligt att vara hemma igen :)
Magasinet i Vaxholm är så roligt att besöka men nu var det längesen jag var dit.
Kram och kul att du är hemma igen!

Postat av: Eva

Ja visst är Magasinet i Vaxholm roligt att besöka. Så mycket fint.
Kul att hitta en ny blogg att kika in till.

2007-07-18 @ 07:49:48
URL: http://www.tapeterochteak.blogg.se
Postat av: Maria.Jag blommar

Ja hemma är bäst! Hittade hit till din blogg och tror att jag trivs så jag återkommer! Välkommen till min! Såg också att du också har en svart-vit pappelina...

2007-07-18 @ 09:18:12
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: pia

Välkommen hem! Ni verkar ha haft det superhärligt. Det är bara så att jag saknat dina inlägg, å ja är så glad att du är tillbaka;) själv får jag semster på fredag!!!JIPPIE!!! kram

2007-07-18 @ 19:57:53
Postat av: linlin

Hej! Vi har en nästan likadan bild tagen på vår lilla tjej på bloggen, men tagen tisdagen innan. Och tyvärr har även vi en bortgången vän vi just tagit farväl av ... :-(

2007-07-29 @ 23:21:06
URL: http://linlin.blogg.se

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback