Rapport från skurhinken ;)

Som ni alla vet har jag ägnat mig åt en lite större städning än den vanliga "göra fint på ytan"och fy vilken tid det tar.
Men jag har inte bara städat jag har även varit "markanställd". Det har varit lunch och fika i jämmna intervaller för man vill ju att de ska ha humöret med sig hela tiden.  Maken tillsammans med hans bror och min svärfar har gjort taket över balkongen. Nu är det bara att hoppas att vädergudarna är med oss i veckan så vi hinner få det stora taket tätt igen.

Det är ändå konstigt vad tid det tar att städa - eller det är nog inte så konstigt, för precis när man har kommit i gång ropar de MAMMA! KOM ..... jag svarar : Vad är det? ..... KOM, hörs från hallen nere.....Jag i min tur : Snälla, kan ni vänta en liten stund?......NEEJ!!! Jag går ner och då får jag veta vad den ene har gjort mot den andra osv - alltså inget av vikt!

Men i dag väntar bara golven nere, jag har med flit lämnar dem eftersom mina "Superhjältar" gick in med skor...
Nu önskar jag att jag var lika händig med redigeringsprogramet som
Saravillfara och kunde kopiera hennes "Superhjältar", men trots fotspåren är de mina hjältar :)

I går fick jag lite egen tid, åkte till VILA för ögonbryns plockning och färgning - varför gör man inte någon härlig behandling oftare? Det var en härlig säng/bänk, tända ljus och härlig musik i bakgrunden. Det var så trevligt att jag gärna hade stannat dubbelt så länge, men de vill väl också komma hem ;) Efter behandlingen gick jag en snabb sväng på Citykommaniet - de var de som hade öppet....  Hittade många fina saker på Åhlens men det blev bara en blomkruka som fick följa med hem.

Bjuder på lite bilder från vår fin, fina bro!image83



image84


Kommentarer
Postat av: Susihus

Efter en sån storstädning är du värd en skönhetsbehandling. Håller med sånt ska man göra oftare! Unna sig lite lyx i vardagen.

Postat av: Johanna

Va duktig du är som städar och står i.. =) Tack för gullig kommentar på min sida =)

2007-08-21 @ 20:19:38
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: Vicke

Alltid trevligt med andras rapport från skurhinken;)
SÅ kul att få följa ert spännande hallprojekt!
Kram kram

2007-08-21 @ 22:48:56
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Barbro

Åh vad fint det blir!! Ser fram emot fortsättning... kram

2007-08-22 @ 22:12:25
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Frida

Vad fint det blir!

2007-08-23 @ 09:38:16
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Libanhelen

Great site! Lots of useful information!

2009-02-18 @ 08:26:04
URL: http://libanhelen.blogspot.com

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback