Hemma hos storebror

Snart är det tentadags igen  och massaor av tenta plugg. Men nu när solen skinner och ljuvliga strålar tittar in hos oss inser jag att vi måste städa.*blink,blink* Nu åker maken bort igen några dagar ,men han vet nog inte vad som väntar på söndag.... Jag har massor med lurviga husdjur, kanske skulle jag ha fotat dem igår när det var djur i Tisdagstemat. Skämt och sido, jag har gjort en insats in storebrors rum i kväll. Tänkte dela med mig av att visa några bilder på hans krypin.

Båda tapeterna kommer från Sandbergs och den i sängen heter "Kaspar" och den i övriga rummet "Stella". Sängen är en ide jag fick för något år sedan. Först hade vi två "hål" en säng till varje barn ,men nu när vi renoverade på nytt och barnen skulle få var sitt rum tyckte vi så mycket om "kojsängarna" att den fick vara kvar. Dock blev den lite längre så vi kan sova hos dem utan att krypa ihop som en ostkrok ;) Även om vi har ett stort hus så är garderober en bristvara därför byggde vi en liten klädkammare vid sängen. Skåpet vid sängen har maken byggt.Gardinerna kommer också från Sandbergs. Byråerna känner nog de flesta igen "Malm" och hyllan "Lack "från IKEA. Den underbara tavlan fick storebror i doppresent av våra goda vänner, tillika konstnärinnan själv!! Det som saknas på bild är skrivbordet även det från IKEA.

Storebrors födelsedag närmar sig med stormsteg och önskningarna är i dagsläget: Lego och Skellefteå AIK grejor. Just nu när hockeysäsongen är i vila skulle det kännas bra om vi fick höra någonting annat än hockey ramsor eller sånger om vårt kära hockylag. Han har nämligen AIK låtar i sin MP3. Jag tror att mamma skall köpa honom en skiva så vi kan få lite variation ;)

image31

Bilder: privata plus bild från SkellefteåAIK


Kommentarer
Postat av: pia

...oj vad mysig säng, vilket fint rum!

2007-04-19 @ 09:53:09
Postat av: Pernilla

Ååååå så fiiiint!! Ett riktigt dröm rum!!
Kram!

Postat av: Vicke

Vad kul att få hälsa på hos Storebror! Han har verkligen ett superfint rum och en del saker kännar jag igen;) Både det från Ikea och taklampan för en sån har vi!
Jättefint har han och sängen var verkligen något extra!!
Tack för titten älskar hemma hos bilder:D
Kramar men tyvärr inte ajaxdoftande;)

2007-04-19 @ 22:23:18
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Thea

Så fint rum han har, och så mysig sängalkov!!
Ser den fina tapeten också. Den vill jag gärna ha i Lillasysters rum sen när vi gör iordning det.

Kram

2007-04-19 @ 22:57:16
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Barbro

Vilken fin blogg... roligt att jag hittade dig! Är det ert hus uppe till höger??? Jättefint! Roligt med en Skellefteåbo, själv är jag från Piteå och ganska ny på bloggandet. Välkommen att hälsa på!

2007-04-20 @ 23:06:28
URL: http://barbros.blogg.se
Postat av: Erika

Pia: Tack och ha en bra helg!*Kul att du tittade in igen*
Pernilla: Jag vet inte om sonen och vi(du & jag ) är av samma uppfattning, men jag tackar och bugar :)
Vicke: Tack! och var inte ledsen att dina kramar inte luktar ajax för jag tror de är bättre! :)
Thea: Ja, vi gillar också den tapeten. Sonen hade den vita med guld konturer innan vi byggde om sängarna och den är också fin.*Kram*
Barbro: Tack och vad kul att du tittade in! Ja det är vårt hus du ser lite av. Ha en mysig helg!!

2007-04-21 @ 15:57:15

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback