Mammas stora kille.

Helgen har bestått både av kalas och vårbruk.  Gräsmattor och blombänkar har fått sig en omgång..... Dessa blombänkar blir mindre och mindre för varje år, men desto mera praktiska. Kan det bero på ens åldern eller är de så att man har kommit till insikt att det enkla och lättskötta är det bästa?!

Förra veckan var det bakning på schemat varje ledig kväll, men tyvärr verkar min ugn inte helt frisk. Den kom aldrig upp i korrekt temperatur.  Så mycket av mina bakverk fick kastas - inte roligt! Men lite fika blev det och kalas har vi haft för vår älsklingskille. Hela 9 år har han hunnit bli - han har dock lovat att alltid vara mammas bebis.  Ska nog fråga igen om några år......Nu blev det många fina paket samt lite pengar. Han håller som bäst på att spara till en fyrhjuling. Jag tror att storebror är ganska nära målet, så vi får väl se om om vi blir med fyrhjuling i sommar. Maken frågade sonen vad han skall använda fyrhjulingen till? - Jag skall ju hjälpa mamma och dig att samla löv när ni jobbar ute.
Så svarar världens snällaste och omtänksammaste  kille!

Åter till min ugn. Jag måste bara få skriva av mig lite.....Dagen efter bullbaket ringer jag till Elektroservice för att påtala mitt problem med ugnen. Mannen på andra sidan menar att det är inget fel på ugnen.....utan att jag har gjort fel! Han frågar hur jag använder ugnen, vad jag har för temp osv. Jag berättar att jag oftast bakar med varmluft och att jag någon gång satt ugnen på några grader högre än anggiven temp för att sedan sänka när jag stoppar in det jag skall grädda. Detta för att ofta tappar ugnen några grader när man öppnar luckan. - Helt fel!!
Det är tydligen så att man skall sätta på ugnen, vänta tills det kommit upp i temp och sedan vänta MINST 30 minuter, gärna längre. Snacka om att man skall ha gott om tid...... Väldigt energimässigt tänkt?! Även om jag påtalade att jag inte har haft något problem tidigre, gick jag med på att testa detta innan de skulle komma hit och kolla ugnen. Suck! Detta jag gjort och inte funkade det något bättre. Skall nog ringa tillbaka någondag.....

Nu väntar några dagars arbete innan vi packar väskorna och drar till värmen.


Bild: Privat©

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ni får gratta eran storkille i efterskott! Tänk vad tiden går...det är ju tur att vi inte blir ett dugg äldre!?! Vad spännande att han ska köpa en fyrhjuling, våran används flitigt av både barnen och pappan...undra vem som har roligast? Hihi

Ha det bra!

Kram

Postat av: Karin

Konstigt att man ska måsta vänta fastän man är uppe i rätt temp?

2009-05-20 @ 11:16:11
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Vicke

Grattis till storkillen i efterskott och jag hoppas ni har en underbar vistelse i värmen för jag antar att det är där ni befinner er just nu!



Kram

2009-05-24 @ 21:21:07
URL: http://vickes.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback