Det blir inte alltid som man tänkt sig....

 Efter en lång arbetsdag med halsont och ev lite feber, var tanken att få krypa ner i soffan och se hockey. Maken och sonen skulle ta tillfället iakt och se matchen live. Jag tänkte mig lite mys med lillasyster i soffan, men hon tyckte minsann att vi skulle göra någonting som hon ville. Hennes förslag var både bio, teater eller biokväll här hemma med chips och godis. Jag skulle inte tro det.....

Jag försökte vara den goda mamman och förklara att klockan var mycket ,och att vi både kunde läsa en bok eller spela något spel innan sängen. Gode gud....giv mig styrka tills denna flicka blir tonåring! 

Ni kanske förstår att hon inte gillade mina förslag. Efter ett intensivt och hett gräl, bad vi varandra om förlåtelse och kramades en stund. :)Tänk att ena stunden kan man få gråa hårstrån av de man älskar allra mest, samt i nästa stund kan man inte förstå hur man kunde bli så arg?!

Hur kan man beskiva sitt barn med bara några ord?


Bild: Privat©

Kommentarer
Postat av: K

Haha... Gissa varför jag nästan är helgrå;)

Skulle denna härliga och bestämda 6-åring vilja komma och leka nån dag så är hon hett efterlängtad hemma hos oss.

Kram och krya på dej!

Postat av: K

ps glömde säga att du har en utmaning att hämta om du vill hos mig.

2008-09-23 @ 08:22:22
URL: http://husetpabacken.blogg.se.
Postat av: Therese Vidmark

Våran 6 åring skrek och grät 4 gånger på 10 minuter om olika saker, GUD giv mig styrka.På tal om gråa hår så är det tur det finns toning OCH fritids.Krya på dig hoppas övriga får vara friska!!

2008-09-23 @ 17:13:22
Postat av: pia

...oh! och jag som tycker min 2½åring passar in på den historien,hur blir det när hon blir 6år?! HJÄÄÄLP!!! Min 6-åring är nog inte den som gett mig mest gråa strån, och som föregående "talare"-det finns ju toning!!! Klokt skrivet!



Jovisst borde vi ha date när jag ska köpa "nytt" kökgardinstyg...tror att det finns några favoriter på "Hemtrevnad"...när jag tänker efter så det är ju nu ca 1år sedan vi sågs!!! Helt galet! Tiden bara rinner iväg...



Ha en skön kväll!

2008-09-23 @ 21:19:04
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Pappas sambo

Rätta mig om jag har fel, med sa jag inte redan för 2 år sedan, stackars er när hon kommer i tonåren? Vi ser med spänning och skräckblandad förtjusning fram emot detta.

2008-09-24 @ 19:11:23
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Det låter väldigt likt min 5-åring!! Hon är tack och lov i en lugn och harmonisk period nu, men den starka viljan, kreativiteten och envisheten är alltid där. Och jag undrar samma sak, hur ska det bli när hon blir tonåring?? (-:

2008-09-25 @ 22:10:04
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback