Kärlek vid första ögonkastet

Ja, det är faktiskt så att jag blev kär förra veckan och sedan dess har många tankar ägnats åt min häftiga förälskelse.

Det började med en oskyldig jakt på ny gardiner. Jo , jag vet det var dags igen, men denna gång till "kuren" och husvagen. Efter en dags letande ringde jag min underbara Biggan, som svarade att det kan väl inte vara så svårt att hitta gardiner. - Jag kommer till stan i morgon så kan vi leta tillsammans. Sagt och gjort vi letade bland alla gardinrullar som finns i denna stan, men icke. Det fanns inget tyg som kändes rätt - och det måste det göra nu för tiden när jag shoppar. ( Säg inte att det har med ålder att göra men att man kanske har blivit förståndigare). Dag nr 3. Nu är goda råd dyra om exat 24 timmar skulle familjen åka till husvagnen och vår lilla stuga för tapetsering och piff. Maken naturligtvis inte hemma, men påtalade att visst är allt fixat nu när jag kommer hem? - Självklart! Jag hade ju några timmar att både packa, handla, fixa tyg,krokar och kanske en snygg lampa....och att sy dessa gardiner. 

Så med bestämda steg och en tanke om att vita linnelängder skulle bli bra, började jakten på ett glesvävt linnetyg och 2 paket öljetter, även det visade sig inte vara det lättaste, men jag vann! 5 meter tyg hade jag äntligen i min hand. Nu var det bara lampan, handla mat, hämta barn, fixa middag, se hockey och sy dessa gardiner. Tur man är tjej, kl 18.50 ut till syrummet för att klippa bort stadkanten och sy långsidorna på dem. 19.10 inne igen. Hade bara missat ett par minuter av matchen. Nu pressa och fålla gardinen. Ut i pausen för att sy dessa sömmar. In igen matcen startar och jag sätter fast öljetterna 20.10 klar! Nu är det bara att packa lite när matchen är klar- jag hann.

Men det var ju något annat som gjorde mig blixtförälskad. Just i jakten på dessa gardiner ser jag något i ögonvrån när jag rusar fram och tillbaka flera dagar i rad, ett par alldeles underbara skor. Så innan det var dags att både hämta barn och maken för avfärd mot Malå, besöker jag butiken för att se om det kan finnas ett par i min storlek?! Det är inte så lätt när man egentligen skulle köpa skor på barnavdelningen. Gissa min lycka, ett par i min storlek och mitt hjärta smälte. Jag bad att få lägga undan dem till på måndag, de var ju inte riktigt de billigaste skorna och med tanke på att det egentligen bara är en tjocksock med sula behövde jag nog övertyga mig själv. Även bristen på likvida medel kan ju ha bidragit till en lätt återhållsamhet. 
 
Redan i bilen började hjärna jobba hur jag skulle argumentera inför maken att dessa skor var någonting jag verkligen behövde. Jag tänkte, jag kanske måste sälja någon av mina kära Odd molly tröjor på tradera, eller kanske nått annat, jag måste ju ha dessa skor!  När jag gudiat Biggan fram till sidan
http://www.uggaustralia.com/se/ utbryter det ett riktigt gapskratt på andra sidan. Hon tycker de är det fulaste skor hon sett på länge, men tycker nog att de har nåt. Hennes kommentar är - De är så fula, men man blir ju inte annat än glad av att se dem. På kvällen visar hon dem även för min far, han skakar tydligen bara på huvudet.  Jag får egentligen inget gehör av någon,men jag vet att de ska bli mina!

Biggan är ju den godhjärtade människan och bidrar med ett bidrag, tack vare mina gardiner som nu hänger hemma hos dem. Jag var lika lycklig på måndagkväll som mina egna barn är när det är födelsedag eller julafton. Jag säger bara UGG, UGG!♥♥♥

Jag som hade bara tänkt skriva några korta rader ,och önska er en trevlig helg, inser att detta blev betydligt längre. Men detta var betydligt skönare än den promenad jag hade tänkt mig!

Sköt om er!


Bild: Eget kollage med lånad bild från http://www.whatshebuys.com/ugg-5819.html

Kommentarer
Postat av: pappas sambo

Som du vet har jag min mor hos mig i helgen, vi var vår vana trogen in på din blogg för att uppdatera oss. Kan bara ställa mor i den stora skara av, va fan är det där? en ribbstickad socka med två knappar på. Som du förstår blev det även där ett huvudskak. Själv skrattar lika mycket fortfarande. Men jag är ju den positiva av oss "gamlingar" Hälsa all vi hörs.

2008-10-24 @ 19:05:46
Postat av: pappa

I 15 år försökte jag fostra dig, sen bestämde jag mig att bara förlåta. Men snälla söta vad är detta? Min personliga erfarenhet av skor är att dom ska tåla väta, vara bekväma,osv. Tror inte för ett ögonblick att denna sock fyller dessa krav.Kram.

2008-10-27 @ 22:37:30
Postat av: pia

ohhhh å jag som inte får skratta högt nu när hela familia sover...sååå ku!!!...men ja du...säger väl: en skönhet klär i allt;) ganska söta ändå...



JÄTTEKRAAAM

Postat av: Linda

Hej! Din pappa med sambo tittade förbi som hastigast hos mig i afton. De pratade om dina nya skor. Tyvärr måste jag nog göra dem besvikna, tycker faktiskt att de är fina.

2008-10-28 @ 19:36:31
Postat av: Sanna

Jag funderar faktiskt att köpa ett par till mig själv också =)

2008-11-05 @ 21:45:30
URL: http://krulligochgullig.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh,så snygga!



sugen på gratis presentkort ifrån gina tricot eller hm?

bli medlem här och samla lätt ihop poäng:

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=67789

2008-11-05 @ 21:51:11
Postat av: anna

Jag tycker de är alldeles underbara, såg ett par på en tjej förra veckan men har inte sett dem på nån affär, var hittade du dem?

2008-11-27 @ 14:21:21
URL: http://salhuset.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback