Trevlig Helg!

Nu har skolan startat och barnen var minst sagt ivriga på att komma i väg i tisdags. Sonen började årskurs två och vår lillasyster började förskoleklass. För unga fröken var det nog ganska spännande, vi bor ju en en by utanför själva stan och hon har ju haft dagis här "hemma" så det var inte bara att komma tillbaka till det gamla, utan till en ny klass med nya kamrater inne i stan. Jag är övertygad att det kommer att gå bra, men det startade inte så bra. När jag kom för att hämta henne var hon inte så pigg - det var halsfluss! Så resten av veckan har vi varit hemma  och kurrerat oss.

Själv har jag botaniserat bland Leilas recet i hennes nya bakbok. Jag har även testat två recept som kan rekommenderas. Dinkelbullar och kärleksmums. Kärleksmumsen gjorde ofta min mor när jag var liten, men i detta recept var glasyren lite annorlunda. Inget florsocker bara en massa mörkchoklad och grädde - rena GI ;)

Ha nu en trevlig helg och förhoppningsvis kommer solen i morgon!



Bilder: Eget kollage med bilder från TV4.se

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ni hittar recepten på
www.recept.nu

Kommentarer
Postat av: K

Mumsigt värre.....mmmm..

Vilken trist start på förskoleklassen, stackarn, men det tar hon snart igen.Vår storasyster började i måndags och fick tillslut taxi, efter hårda ord till skolskjutshandläggaren.....

Självklart vill vi också träffa er nån dag då det passar, er "lilla" tjej är också efterlängtad =))

ha en riktigt skön helg!

kram!

Postat av: Therese

Det förklarar varför A inte sagt något om lillasyster.Hoppas helgen blir bättre än veckan och att ni är friska nästa helg i stället jag har ju lite pengar att spendera som du vet.Krya på er kramar från mig

2008-08-22 @ 21:19:35
Postat av: Linda P

Mums vad gott det ser ut! Och usch nu börjar alla baciller att frodas i om skolstart...

2008-08-23 @ 09:20:08
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/
Postat av: Anne, anness

Så gott. Det var ett tag sedan jag bakade, får nog ta tag i det där snart :)

2008-08-24 @ 16:43:43
URL: http://www.anness.se/blog

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback