Jag säger bara UNIONEN!!!

Med det menar jag inget gott. Jag är så arg och ledsen att jag inte riktigt vet vad jag skall göra. Jag avslutade min utbildning nu i juni och fick inget arbete på momangen. Jag som den ordentliga flicka jag är, redovisade allt och var övertydlig i mina intyg. Dagar och veckor har nu gått och jag har inte fått någon ersättning. Jag ringt och frågat om det är något fel, om jag kan göra något för att påskynda handläggningen och så vidare, men inget har hjälpt.
I fredags när vi kom hem från vår lilla tripp till Norrbotten hade jag fått ett brev att de har avslagit min ansökan om ersättning. Detta efter nästan 10 veckor. Jag kan ju säga att det hade inte varit så dumt med lite ersättning nu....

Deras argument är att jag inte har avslutat mina studier (fast jag har slutat)  och att jag uppgav att jag har en tenta på 4p kvar, detta eftersom jag var på begravning inom familjen. Man får sakna 2,7 p, men vem har skrivit en tenta med dessa poäng?  Jag har dock aldrig kört på tentan samt  jag har ju redan pluggat in den, vilket innebär att det inte kommer att kräva någon ytterligare studieinsats av mig. Svaret man får är att vår "underbara" regering inte vill att alla skall bli akademiker!!!  GRR!!!

Nog om detta, jag var bara tvungen att få skriva av mig lite. Nu väntar sista veckan på barnens sommarlov och lite pyssel här hemma. Jag såg att
Lina hade rensat sitt förråd och kände en viss lättnad av det, jag tror att det vore något även för mig. Så det blir nog lite städning, röjning och en sväng på stan för att hitta lite nya byxor åt sonen. Han måste ha ätit något superpiller under sommaren, alla byxor är på tok för korta.

Till helgen har vi Cykelfest här i byn. Vi har haft det några gånger tidigare och det är verkligen jätteroligt. Reglerna är att man skall vara två stycken, barnfria och villig att göra antingen förrätt, varmrätt eller efterrätt. Man får aldrig veta vem det är man skall bjuda förrän de står bakom ytterdörren. Nu i måndags fick vi ett brev där det står vad vi skall göra.  Antingen får man veta att man skall cykla till N.N klockan 17.30 för en förrätt eller att man själv skall bjuda på den. Därefter ansluter ytterligare två par och förrätten intas. Ett visst klockslag öppnar man ett kuvert där det står att N.N skall cykla till N.N och par två till N.N och par 3 skall cykla hem för att bjuda två andra par på varmrätt. Så där håller man på till man ätit efterrätten och öppnat det sista  kuvertet. Då får man en plats där alla som deltagit träffas och umgås. Tidigare år har det varit någon trubadur som underhållit. Det är verkligen jättetrevligt. Man får tid att umgås med människor som man kanske inte känner så bra men ändå bor inom samma område.

Nu väntar våra "husdjur" (damråttorna)  på mig! ;)
Ha det!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Har hört talas om era trevliga cykelfester och det är verkligen ett roligt sätt att hinna umgås med flera. Hoppas ni får lika kul i år.



Kram Sara :0)

2008-08-13 @ 20:51:26
Postat av: Malin

Trist det där med ersättningen, hoppas det ordnar upp sig, det har blivit väl tufft för många nu.

Har aldrig hört talats om cykelfester tidigare, wow vad coolt, kan du inte berätta mer efteråt?

Postat av: M a r i a k o d e n

Hoppas det löser sig......

Kram!!

2008-08-15 @ 22:15:40
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Karin

Men så surt!! Är det inget att göra alltså?

2008-08-16 @ 20:45:59
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Lina

Men, så himla upprörd jag också känner att jag blir nu! Ett uruselt beslut taget av dem, men hallå, var de tvugna att dra ut på beslutet i TIO(!!) veckor?

Hoppas det löser sig ändå, så här kan det ju bara inte få gå till!!



Det lät som ett härligt upplägg på helgens cykelfest. Tror att de gör något liknande i min mammas hemby också. Du vet - byar! Ha ha.



Hoppas illustrationerna blev bra i sina ramar.

Kram från mig

2008-08-18 @ 01:15:31
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Vicke

Hoppas verkligen att det löser sig för dig, vilket sätt av de att göra så här. Trist!

Hmm man kanske ska byta fack, är med i samma...



Hoppas cykelfesten var trevlig!

Kram

2008-08-18 @ 22:58:08
URL: http://vickes.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback