Naturligt(vis), men lite sent

Jag var så arg på blogg.se i går kväll!! Det gick inte att komma in, så efter ett antal med försök gav jag upp. Skam den som ger sig, mitt bidrag till tisdags temat kommer idag - jag hoppas att det går bra ändå ;)

Nu när solen har visat sig, kommer mitt gardinbehov som ett brev på posten. Jag tror inte att jag är ensam som känner att det är dags för lite vårpiff. En kompis till mig tänkte samma sak, tyget hade hon köpt för ett tag sedan och i måndags tog hon kraft för att sätta sig vid symaskinen. När hon lyfter upp tyget och skall veckla ut det ser hon ett stort hål!  Det var lillasyster i deras famil som hade fixat ett docktäcke...Det skulle räcka till sex paneler men som hon själv säger blev det en stram lite kappa. Vi kan väl säga att det blev det dyraste docktäcke vi vet för det var nämligen ett Mairotyg. Jag vet nog inte vad jag hade gjort och jag hoppas att jag slipper uppleva det....fast så här i efterhand har jag faktiskt skrattat lite åt det. *Förlåt, M*

Själv har jag pysslat ihop ett strå med smultron - de är av ull och får vara mitt bidrag till
tisdagstemat, naturmaterial. Jag såg förlagan på Koffert i höstas, men jag tyckte att 400 kronor var lite väl mycket så det var bara att göra det själv. Jag tror de skall få sitta i mitt köksfönster när jag sytt mina nya gardiner som ligger väldigt högt uppe och väldigt långt borta från saxar........

image179

Bild:Privat©

Kommentarer
Postat av: Karin/Theasrum

Men så söta!! Ett sånt strå skulle jag vilja ha.

Ha det
gott!

Postat av: pia

Vilken pysselfia du är, duktigt! Blir småsugen på att smaka, slurp! Jättefina...Ser ut att bli kanonväder idag med, kaffekopp på balkongen å en tidning ska jag försöka njuta av när lillasyster sover en stund efter lunch:)
Ha en mysig dag!
KRAM

2008-04-24 @ 10:12:22
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: PiM

ser gott ut - de skulle jag juh kunnat ha i min paj - det blidde hallon & rabarber i stället - undras om den é go Efter maten MUMS !!! Ha det bra PiM

2008-04-24 @ 15:59:55
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se
Postat av: Anne

Vilka ursöta smultron, jätte fina! Vad du kan!

2008-04-25 @ 15:32:15
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Vicke

Så söta små smultron och så imponerad jag blir av din talang och pysslighet!
Trevlig helg
Kramis

2008-04-25 @ 19:50:25
URL: http://www.vickes.blogg.se

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback