Gott för själen

Med finfrämmande från Piteå har vi haft en härlig helg med trevligt umgänge. Både barn och vuxna har trivs så bra tillsammans. Det är bara så trist att det går så himla fort när man har det så mysigt....vi hann ju inte allt. Med en superfin turfågel blir vi nu varje dag påminda om vilken tur vi har, som fått denna härliga familj som vänner.

Gårdagen bjöd på ett underbart väder , så det fick bli pyssel ute på gården och tvättning. Tänk att få hänga ut lakanen i slutet av september - lovely. Nu är även sommarblommorna bortplockade, växthuset tömt och trädgårdsmöblerna bortplockade. En bit på väg för att säga att vi är redo för vinter....Vinter vill vi ännu inte ha, men längtan efter husvagnslivet vi lever på vinterhalvåret har sakta men säkert börjat ploppa upp i minnet. Så nu till helgen blir det fix med kuren.... det blir så när man köper ny husvagn ;)

Med skidsäsongen i antågande har jag börjat träna. Jag har inte tränat på snart tio år, så det är dags att ta tag i det nu. Just för mitt eget välbefinnande... och ska sanningen fram så fick jag minsan veta att jag gått och blivit tjock! De ni?! En viss sanning låg väl kanske i påståendet, men jag blev nog mest paff. Så säger man väl inte till någon man nästan inte känner?!

Ett pass som jag verkligen gillar är yogapasset. Det kanske inte ger superkondis men hela kroppen och själen får en skön stund, för att inte tala om känslan efteråt. Jag blir alldeles avslappnad och sover bättre än på länge. Det kanske är som de lärda säger att man bör rensa både i hemmet och i själen oftare än man gör?!

Nu skall jag sköta om resten av kroppen och göra en "tidig" kväll. Jag skall lägga mig tidigt och njuta av högen med trevliga inredningstidningar som väntar på mig vid sängbordet.

Sov gott och tack alla ni som tittar in!




Kommentarer
Postat av: Anette

Mmm, visst stämmer det att träningen gör att man sover gott, bland annat!

Ser fram emot att ses snart. Vi kan behöva lite tankar och tips ang vår källarombyggnation. Hade hit några kompisar i helgen som vände upp och ner på våra planer. Men till det bättre tror jag :-) Sköt om dig, kram!

2009-09-22 @ 09:45:29
Postat av: malin -tjusigt

Låter sunt!


Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback