Läsprojekt

Ja, då var helgen redan slut och en ny vecka har startat. Jag skulle gärna vilja att helgen var en dag till eller kanske som storebror uttryckte sig.  - Varför är inte helgen jobbvecka och veckan ledig tid?

Här har vi tagit tillvara på helgen och träffat goda vänner, lagat och ätit god mat och även bjudit föräldrar på middag.  Husvagnen är också snart redo för avfärd. En ny lampa, en ny matta och några nya kiwilyktor fick det bli. Ja, jag vet att jag redan har några kiwilyktor, men de vill jag ju ha här hemma. :D

Nu till dagens händelse ...... Vår älskade son har det lite jobbigt med läsandet, inte så att skolan tycker att det är något problem men det flyter liksom inte. Då skall ni ha i bakhuvudet att hans två år yngre syster läser riktigt bra. Så vi har bestämt att vi måste hjälpa honom. Så ett läseprojekt fick det bli, som går ut på att han läser för någon av oss i ca 10 minuter varje kväll måndag till torsdag. Om läsandet går bra får han en sjärna i boken. Efter 5 stjärnor gör vi någonting kul tillsammans! Jag hoppas att detta skall hjälpa honom, för han vill så gärna att det skall vara lika enkelt som för hans syster.  Så med en nyinskaffad bok och en ny snygg anteckningsbok där vi skall skriva hur det går, har vi i dag inlett detta projekt. Mamman måste medge att det var riktigt mysigt. Detta blir en stund att längta till.


Bilder: eget kollage med egna bilder

Kommentarer

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback