Helt normalt?!



Jag hittade denna underbara annons från -66 och inte vet jag om rent textmässigt i denna annons det har ändrats så mycket till i dag?! Teknikmässigt är nog en helt annan fråga.  Nu är det start dags för helg och det känns riktigt skönt. Lillasyster har haft ännu en vecka då hon inte varit på topp. Det som står som prio ett för denna helg, är att göra husvagnen redo för ännu en vintersäsong i Malå. Vi har precis fått hem vår alldeles
nya husvagn, så det är lite mera fixande än vanligt. Till exempel som att sy nya kuddar, piffa med fina sängkläder - för det måste man väl?, kanske några nya ljuskoppar och varför inte några nya muggar och tallrikar? Sedan måste jag sy ett draperi till barnens sängar, för det som följde med var inte direkt anpassad till övriga textilier. Cabby har valt ett och samma tyg på draperiet oavsett vad du har för övriga textilier, det kanske går om är färgblind... Varför följer inte husvagnsleveratörerna modet på textilier?  kan man undra. Nu valde vi dock en diskretklädsel utan mönster, men jag måste poppa till den på något sätt. 


 Jag känner mig verkligen kluven. Här har man köpt en alldeles ny ooch fin husvagn som man genast börjar styla om. Är det en sjukdom eller helt normalt?? Jag tror (hoppas) att det är helt normalt. I alla fall för mig. Nu ut på piffjakt.

Trevlig helg!

Bilder: Eget kollage med blider från www.classiccaravan.se/sida3.html,http://www.dn.se/bostad/skulle-den-ena-kissa-sa-skulle-den-andra--1.950629


Kommentarer
Postat av: Anette

Normalt eller inte spelar ju ingen roll - man gör ju som man vill i alla fall! Säg mig, går jakten på draperityg till stan, eller till din gardingömma där hemma? ;-)

Vi är friska nu förresten, så vi kan väl försöka ses snart. När ni också känner er krya förstås. Trevlig piffarhelg! Kram!

2009-10-16 @ 15:39:20
Postat av: Tessan

Hej, tycker det låter som en bra ide att göra om vagnen så det känns lite mer som sin egen.Om jag känner dig rätt blir det super bra. Vi har tänkt dra upp vagnen i helgen hoppas bara vädergudarna är med oss. Ha en trevlig helg.

2009-10-16 @ 17:37:19

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback