Hakar på listan.....

1. Hur gammal är du om fem år? Väldigt nära 40 års strecket.
2. Vem var den senaste du träffade? Min dotters fröken. Jag vet...jag är en curling mamma. Ungen som jag kallar henne just nu, glömde både gympa kläder och sin väska fast det var det sista jag sa att hon skulle ta med..Grr!!
3. Hur lång är du? 157,7 cm. Och varje millimeter räknas....
4. Vilken var den senaste film du såg? På bio var det "Sommaren med Göran" på DVD "Proposal" En perfekt måbra film för mig.
5. Vem ringde du senast? Skolan, för att höra vilken tid gympan var så jag skulle hinna lämna väskan....
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? " Tisdag blir bra" till min sjukgymnast.
7. Vad är dagens planer? Jobba mina 4 timmar och sedan röja hemma.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, men sms kommer starkt efter. Och naturligtvis beror det på läget.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda sedan 12 år tillbaka .
10. När såg du senast din mamma? Minns nog inte det... kanske har med åldern att göra?!
11. Vilken ögonfärg har du? Gråblåa.
12. När vaknade du idag? Kvart över sex men det var inte med lätta steg jag gick upp ur sängen. Klockan hann bli 06.45 innan jag var uppe på fötterna.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nä.
14. Vilken är din favoritplats? Mitt hem är min borg, brukar man väl säga. Jag trivs på många ställen, bara jag har min familj och trevliga människor runt mig.
15. Vilken plats föredrar du minst? En plats med energitjuvar.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ja, det vet man aldrig.
17. Vad skrämde dig som barn? Inget jag kan komma på. 
18. Vem fick dig att skratta senast? Ett helt kompisgäng i lördags. Det var länge sedan jag skrattade så mycket...
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, tyvärr inte...
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbara här vi här hemma, en stationär på jobbet.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag tar på mig någon mysig pyjamas. 
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 stycken i sängen och 3 till på sängen.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Nix! Men visst har man mått lite halvdåligt. 
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!!! Jag blir nästan galen om jag inte får ta av mig sockorna,när man kommit hem för dagen.
25. Är du social? Ja det är jag. Jag hoppas att det är på en lagom nivå.
26. Vilken är din favoritglass? Tipptopp var sommarens favorit, men det kan ändras fort...
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spara mycket, resa mycket och njuta mycket.
28. Tycker du om kinamat? Yes! men jag har det inte på topp fem.
29. Tycker du om kaffe? I bland. Efter en god middag kan det vara riktigt gott, annars kan en te kopp vara mycket godare. 
30. Vad dricker du till frukost? En kopp te - smaken varieras men citronte är favoriten.
31. Sover du på någon särskild sida? Jepp, på min vänstra sida hemma och på min högra sida i husvagnen. 
32. Kan du spela poker? Kan och kan, med kompisarna går det riktigt bra vissa gånger. Maken skulle kalla det tur!
33. Tycker du om att mysa? Självklart! Det är väl det bästa man kan göra.
34. Är du en beroendemänniska? Ja, mer eller mindre. 
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jepp! En kompis, en granne och en nyinflyttad grannes son.
36. Vill du ha barn? Precis de två jag redan har. Fast den ena har glömt väskan hemma.....
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Väldigt lite tyska, fast jag läste tyska hela högstadiet.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Inte vad jag vet.
39. Föredrar du havet eller en pool? Ett "varmt" hav eller en lagom varm pool. Kalla mig gärna badkruka.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Det måste väl vara resor?!
41. Äger du dyra smycken? Vet inte riktigt vad som tolkas dyrt? Mina dyraste smycken är i alla fall mina vigselringar.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En bullbit.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Åh, det var inte lätt. Kan nog inte komma på någon enskild, men det finns många roliga människor i vår bekantskapskrets.
44. Välj ett ärr på din kropp? Det får bli mitt/mina kejsarsnitt. Det är bara ett som syns bra, det andra skar de över när nummer tvåan kom.
45. Vad har du för ringsignal? När maken ringer är det "Du är min man". Då blir man glad!
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? En liten mörkbrun fuskpäls som min dotter använde förra vintern.
47. Flirtar du mycket? Det tror jag inte.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen profilbild. Sorry!
49. Kan du byta olja på bilen? Nej, det kan jag inte. - Ledsen för det Pappa, men du kan det ju så himla bra! ;)
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej faktiskt inte. Men fråga gärna om parkeringsböter. Hade inte en förrän jag började mitt arbete och nu är jag väl uppe i fem detta år....
51. Vilken var den senaste bok du läste? Lyckan, kärleken & meningen med livet.
52. Läser du dagstidningen? Ja.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Inga veckotidningar, men flera trevliga inredningstidningar som kommer månadsvis.
54. Dansar du i bilen? Nä, inte dansar - mera diggar till någon bra låt händer väl.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Radio rix, när jag körde hem från jobbet.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Min namnteckning - vid ett kortköp där terminalen inte fungerade.
57. När var du i kyrkan senast? I slutet av augusti på dop. Mysigt med de små liven!
58. Vad ska du göra nu? Publicera detta!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Jag var på Bibos igår och de hade rea på kivilyktor, 59 kr kostar de just nu. Tänkte att du ville veta det för du saknar väl några färger?

Ha en bra dag!

/Linda

2009-11-04 @ 12:16:03
Postat av: Erika

Linda: Åh! Nu har du gjort min dag. Skall bara kurera min huvudvärk - sedan måste jag ju dit. Kram och tack!

Postat av: Lina

Tack för den läsningen - kul att ta del av dina svar. Och nu behöver du inte höra ett

- Jasså mamma! Har du spytt...

:)



Kram på dig gullfia!

2009-11-04 @ 21:11:46
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: Linda Burlin

Hej! Hoppas allt är bra. Är lite nyfiken på livet på kommunikationsbyrån. Kolla in min sida. Vi ses.



Kram

2009-11-06 @ 11:05:57
Postat av: rosanna

hej! du har en jätte intressant blogg att läsa!

super härlig..:)



allt bra med dig?

2009-11-15 @ 11:13:00

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback