Snälla solen och värmen, kom fram!

Det här inlägget blir en lite bedjan om bättre väder. Skall man verkligen måsta ha långkalsoner på barnen den 8 juni?

Nä, snälla vädergudar - ge mig sol och värme - NU!!

I morse lyste solen och himlen var härligt blå. Efterson vi  har en förkyld  liten dotter här hemma, kunde jag avnjuta en tekopp ute på bron. Humöret blev genast bättre samtidigt som lillasyster kände sig lite piggare. Vi myste lite och jag hann dessutom stryka undan lite tvätt. Maken kom hem, jag åkte till jobbet, och solen försvann. Nu visar termometern 6 grader!!! Det är inte klokt!!...Dessutom verkar två av mina nyplanterade kryddväxter ha frusit ihjäl under helgen. Nu får sommarblommorna bo inne tills vidare....
Jag undrar om det är vår vistelse i Turkiet som gör att jag fått smak för och längtar så efter värmen?! Kanske, kanske inte, men det skulle vara skönt... 

Nu stundar skolavslutning i veckan och visst vore det trevligt med lite varmare då.

Hoppas att ni har skönare väder än jag. Men enligt svärmor kommer solen i morgon!!!
 

Bilder: Privata©


Kommentarer
Postat av: saravillfara

Åh, vad det ser härligt ut!!! Jag förstår om er resa gav mersmak!

Här har vi gått och frusit mest hela helgen. Drygt minus tre grader på natten har vi haft också...!

Man borde inte rakat benen så tidigt i år... ;)

Postat av: Linda

Jo, det vore verkligen skönt med lite värme tycker till och med jag som verkligen inte är någon soldyrkare. Men nu är jag trött på att frysa.



Var till grannarna era och shoppade i söndags. Fyllde bilen med en massa fint. Bland annat köpte jag förstås en massa tagetes, tant som jag är. :)



Hoppas att din svärmor har rätt, solen får gärna komma imorgon!

2009-06-09 @ 01:03:47
Postat av: Camilla(s nya hem)

Hoppas vädergudarna hör din bön! :)

2009-06-09 @ 18:53:12
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej!

Var i Turkiet var ni? Kollade lite efter sista minuten men jag har verkligen noll koll på Turkiet och Bulgarien. Vad rekommenderas?



Vi ses

kram

2009-06-15 @ 15:21:37
URL: http://www.bobbalo.blogspot.com
Postat av: Karin

Ja, visst är det trist. Man vill inte behöva ha varma kläder i juni. Nu får vädret ge sig eller hur?!

2009-06-16 @ 12:22:07
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja, visst är det trist väder! Mina sommarblommor som vi försökte rädda strök också med, så nu blir det nog inga nya innan vi kommer hem från hobbyturnén. Men ni ska ju i alla fall vara glada som fått en veckas värme! Kram

2009-06-17 @ 17:51:14
Postat av: Malin Johansson

Halloj!

Har varit lite frånvarnade på bloggandet så det tog ett tag att svara på din kommentar FÖRLÅT!



Till att börja med så tror jag nog att Jens ger gåvor till sin fru.... han till och med bygger dom själv........ ser ut som om han byggt mycket efter dina anvisningar. Inga dåliga gåvor det inte .....



Men jag älskar verkligen min radio så nu vet du vad du får skriva på önskelistan:)



Appropå Jocke så dykar han nog upp en dag ska du se, han har varit sjukskriven för första gången i sitt 38 åriga liv men jobbar igen dock med sitt andra jobb.

Så nu har vi slutspurt inför semestern, 3 dgr kvar!!!

Tack och lov för värmen har ju kommit med stor steg och nu vill man ju bara vara ledig.

Ha de gott!

Vi karnske syns i sommar värmen:)

Kramar Malin

2009-07-01 @ 09:51:09

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback