Nu blir det bär i stora lass!

Helgen övergick till vecka som övergick till ny helg och nu en ny vecka.....

Förra veckan började med sjuka barn,som blev friska och igår blev sjuka igen. Lillasyster hade feber och halsont. Hon kvittrade så fint i fredags att nu var hon frisk och hade inte ont någonstans. I går antydde hon dock att det nog inte var helt okej?! Själv kände jag också att det kanske var någonting på gång. Ont i halsen och slut i kroppen. Maken skojade och sa - Du har kanske fått svininfluensan? Nä, det kan det väl inte vara. Jag tycker nämligen att debatten har blivit nog så stor.

I natt var jag nog övertygad att det var svininfluensan och att jag nog inte hade långt kvar! Klockan 04.00 hade jag så ont i halsen så jag kunde inte ens dricka vattten.  klockan 05.55 steg jag upp. Kroppen värkte som aldrig förr, huvudet sprängde och halsen var så ond att jag ville bara grina. Men det var väl klart att jag skulle åka på jobbet! Bara en dusch, en tekopp så skulle det nog kännas bättre.....Med 38,7 i temp sa maken att det var inte att tänka på. - Du är hemma! Jag protesterade inte alltför mycket, eftersom någon dusch orkade jag inte och jag kunde inte heller dricka mitt te.

Dottern klagade också på halsen så hon fick också stanna hemma i dag. Klockan 10.00 fick vi vår diagnos. Halsfluss för oss båda två.  Nu har vi både tagit vår medicin och sovit några timmar, och jag tror nog att vi kommer att överleva detta. Det är faktiskt ganska häftigt vad snabbt pencillin hjälper. Nu skall vi ladda några dagar med frukt och bär, så kanske vi blir riktigt pigga. 

Ha det!

Bild: Lånad av dn.se
 


Kommentarer
Postat av: Sara E

Krya på er båda. Du kan ju höra av dig när du känner att orken finns. Kramar..

2009-08-24 @ 17:29:44
Postat av: Vicke

Många krya på dig kramar till både dig och charmiga söta lilltjejen!

Hoppas ni blir friska snabbt nu när ni fått meducin.

Kram kram

Postat av: Linda

hej!

vad skönt att höra att nån annan ändå nämner svininfluensan i förkylningstider. oliver hade typ 39.5 för några veckor sedan och jag tänkte att nu är det kört. nämnde det för min mormor som varit med alla epidimier genom seklet och det första hon sa va "svininfluensan!". och sen "varför åkte ni inte in och lät de ta prover?"

men hallå, det gör man typ inte. eller?

men.....han blir väldigt sällan sjuk och när han väl blir det får han svinhög feber. men om man haft det lär man väl inte få det igen direkt - eller?



krya på er!

2009-08-26 @ 14:09:19
URL: http://bobbalo.blogspot.com
Postat av: saravillfara

Åh, det gör verkligen jättejätteont att ha halsfluss, jag har provat på det jag med. Men som du säger, pencillin gör susen. Man bara önskar att man hade kommit på det tidigare...

Men bättre sent än aldrig.

Nu är du desto piggare gissar jag? Ha en bra och frisk vecka, kramen!

2009-08-31 @ 08:52:05
URL: http://saravillfara.se
Postat av: Anonym

såg att du undrade var man kan köpa krukorna från sturehof........just hos mariakodens blogg kan man idag läsa att de finns att köpa på Mosaik i luleå

2009-08-31 @ 19:11:49
Postat av: Mrs. b

Nu är ni nog friska gissar jag. Penicillin är verkligen tacksamt! Har fått det vid tandinfektioner och jösses vad glad man blir då efter någon dag :-)

2009-09-04 @ 18:06:18
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Nilla

Krya på er!

2009-09-07 @ 18:48:08
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback