Lång, kort, tjock, vit, aluzink, svart?!?

Denna vecka har gått i turbo fart. Det har varit arbete, skola och jag har även försökt att beta av min "To do lista". Nu är det bara ett fåtal saker kvar att fixa. Det ena tänkte jag be er om hjälp med. Vi behöver utebelysning till vår bro, men problemet är att jag inte vet var de skall sitta och vilken sorts lampa det skall vara. Det är inte direkt gott om plats...Så snälla ge mig ett råd?!  (se bild)

Jag är även gräsänka denna vecka, detta eftersom maken har dragit till Schweiz med arbetet. Han har ett flertal tillfällen ringt hem och sagt att det är SÅ VARMT!! Idag var det 27 grader....inget man igentligen vill höra speciellt när man har tagit fram långkalsoner till barnen och det ös regnar ute.  :(

Nu håller jag dock tummarna för bättre väder i morgon och att ni får en skön lördag.(Speciellt till damerna M & S som är på krogen i kväll).  ;)

Trevlig helg!


Bild: Privata ©


Kommentarer
Postat av: Maken

Varmt idag ocksa. ligger pa 25 grader idag ocksa, men jag tror att regnet kommer senare..



Ha det bra sa ses vi i morrn



/J

2008-09-06 @ 08:45:22
Postat av: Carola

Din make har lyx! Ha,ha!

Stockholm lampor o på var sida om dörren!

Kram

2008-09-06 @ 11:31:20
Postat av: Evelyn, i hemmet

Oj, vad svårt. Jag har inte riktigt koll på det där med utebelysning. Tyvärr!

Kram, kram!

Postat av: Anneli

Jag kommer inte på något just nu men kolla in annell.se de har olika små vägglampor som lyser både upp och ner. De har även andra utomhuslampor.

Lycka till med lampvalet. Kram

2008-09-06 @ 20:58:01
URL: http://backebo.blogg.se/
Postat av: Monica

Hej och tack för omtanken! Lördagen var faktiskt helt OK, med tanke på hur trevligt vi hade på fredagen! Det där med lampor är svårt och jag har inga direkta tips. Håller med om att det är lite ont om plats, men visst behöver man lite lampor så här när mörkret kommer. Lycka till och hoppas vi ses snart! kram

2008-09-07 @ 16:50:49
Postat av: Sara

Hej! Jo, lördagen var lite seg sådär fram till lunch, men det var det värt, eftersom fredagen var så supertrevlig. Fick du vår tjusiga bild? Jag röstar också för två lampor på vardera sida om dörren. Långsmala, svarta.

Kramis :0)

2008-09-07 @ 18:35:53
Postat av: Lina

Oj oj då, vad jag har missat mycket! Jag läste ditt senaste inlägg, men jag kan inte ha varit så vaken just då för jag inser ju, efter lite funderande hit och dit av din senaste kommentar hos mig, att du inte bara jobbar nu - du jobbar ju på "min" förra bank!! Så kul att du fick jobb så snart! GRATTIS!

Och visst kan du få tips och hjälp från mig... om jag inte hunnit glömma (läs: förtränga) allt redan. Ha ha...



Supersnygg utbyggnad! När det kommer till belysning är jag nog svag för svarta stallyktor till ett hus som ert. En mitt ovanför den nedre dörren och en på var sida om dörrarna där uppe. Eller... äh, vad vet jag. Måste nog kolla på plats först. ;)



Kram till "ensamma mamman"

:)

2008-09-07 @ 22:17:13
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: pia

hmmm...svårt när det är lite snålt me plats...men kan ju kolla in lite...borde nog komma å kolla på plats precis som Lina;)



kramisar!

2008-09-08 @ 21:43:23
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Vicke

Vad snygg utbyggnad, men jag är inte förvånad för att ni har god smak det har man ju redan sett tidigare. Vi har precis bytt ut våra vita lampor mot aluzink och är supernöjda med det mot röda fasaden.

Kram hopaps helgen varit bra!

2008-09-14 @ 21:53:54
URL: http://vickes.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback