Lite allt möjligt.

Många av mina nära och kära tycker nog att jag har för mycket tid här hemma..... jag kom nämligen på den briljanta iden att möblera om. Jag tycker det var en lysande ide! Maken var smått skeptisk till en början, men nu när hela nedervåningen är omkastad så tycker han nog att det är rätt bra?!  Han sover gott både framför soffan och om nätterna.

Vi har ett vardagsrum eller sal som det så fint hette förr i tiden, när man pratade om Väserbottenshus. Detta rum har vi endast använt en handfull gånger varje år, vilket jag tycker är ganska trist. Det är väl ett riktigt I- landsproblem att ha för stort...... Nu har dock köksbordet flyttat till "uterummet", soffan och tvn till salen, matgruppsbordet minus iläggsskivorna är flyttat till köket.  Ni kan tänka er att det är inte bara en sak som skall byta plats, men jag jobbar på det. Jag jobbar även på att få nya tapeter i vardagsrummet vilket inte varit helt fel.  Jag hittade en underbartapet - inte en Sandbergs utan en Cole& son, men maken kände inte riktigt lika som mig. Jag letar vidare.......

Att snön äntligen har kommit, gör ju även att julstämmningen börjat göra sig påmind. Jag hann besöka en julmarknad i helgen och inser att det finns så många duktiga människor som pysslar och donar. Helgen har även innefattat frissabesök, stadsbesök, vuxenfest, flytt, tapetsering hos svägerskan och hockytränning för storebror. Jag var mer slut i går, än innan helgen. Både i går och i dag är lillasyster hemma och kurerar sig lite - hon är riktigt förkyld, så nu får vi både vila upp oss lite. 

Nu väntar lillasyster på mig, vi ska ha mysfrukost framför tvn.

Ha en fin dag ni me....!


Kommentarer
Postat av: Therese

Det blev säkert jättebra,om du vill kan du ta och fixa vårat hus eller kanske skriva mitt FE prov. Här är det oxå förkylt hoppas det ger sig snart. T

2008-11-25 @ 16:58:55
Postat av: bitte







Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-25 @ 18:30:47
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppsan, vilket projket mitt i allt. Blir spännande att se resultatet! Säkert jättefint! Här hemma har vi precis tapetserat klart i lillemans blivande rum och håller nu på att måla om storebrors gamla säng (från trä till vit) så att den passar in. Åh, vad jag längtat efter detta!!! Snart kan jag äntligen titta in i det rummet och känna friiid ;) Det är något speciellt med att inreda barnrum.

Krya på er!



Kramis :)

2008-11-25 @ 20:22:59
Postat av: pia

...åh det lät snyggt, visst kommer bildbevis:) Skulle åxå vilja möblera om men även om vi har någolunda stort så funkar det liksom inte...



Fullt-upp-helg verkar dyka upp för mig me...och vi borde träffa syster m familj, bror m familj och pappa å gänget...det var ett tag sedan...tycker de kan flytta "söderut", hit till mig;)Så skulle det nog ordna sig:)



Vi ses å hörs!



kram

2008-11-25 @ 20:58:02
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: pappas sambo

Som nu alla av har förstått sker det vissa aktiviteter hos E. med familj.Själv har jag suttit vid datorn non stop i två jävla dygn för att hitta någon form av hjälp till detta tapetmissbruk.Det är konstigt att när man är beredd att ge upp kom en tanke,jag vet att när jag var liten formligen älskade jag semlor till den dagen jag åt en för mycket. Hänger ni med. Alltså har jag hittat en sida på nätet där man slumpar bort ett parti tapeter,närmare bestämt 470 rullar.Tror ni det vore lösningen? Hon skulle inom 3 veckor vara tvungen att tapetsera upp ALLA. Vi hoppas att denna metod hjälper annars vet jag inte vad.Ha en trevlig helg.

2008-11-29 @ 15:06:19
Postat av: Vicke

Väntar med spänning på lite bilder från ditt "lilla" projekt;)

Kram

2008-12-02 @ 22:29:09
URL: http://vickes.blogg.se/

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback