Fritid, vad är det?

Tisdag igen och dagens tema är fritid. Jag önskar att jag hade haft mera fritid just nu. Jag hinner inte så mycket mera än att ta hand om skolarbetet, barnen och det vanliga här hemma. Men jag kan berätta att idag har jag haft min sista föreläsning  på snart 4,5 år!!!! Hur häftigt är inte det?!  (Jag läste in ämnen i ett och ett halvt år, innan jag påbörjade min utbilding). Nu återstår två stora arbeten plus en tenta innan det är dags för c-uppsatsen. Det är  "bara" 3 månader kvar : ) - Ofattbart!

Eftersom barnen har varit sjuka av och till i 3 veckor fick de en extra dag för återhämtning igår. Jag fick dock lite skolarbete gjort innan vi försökte hitta på något kul att göra. Inga uteaktiviteter var aktuella och bakning hade vi testat fredags. Kan verkligen rekommendera
Linas citronpaj!  En paj i min smak - Längtar redan att få göra en till!! 

Det som stod högst på barnens lista att göra i går var att pyssla med "mammas pyssel och hennes fina papper" ..... Jag tillhör nämligen skaran som gillar fina papper och stämplar, men alltför sällan hinner jag göra någonting av dem. Sagt och gjort plockade vi fram alltihopa och där satt vi tre stycken och glömde bort både tid och rum. Mitt bidrag på fritid får bli ett smakprov av en hälsning till våra vänners lille son. (Du får väl blunda Sara,om du vill se den när den är helt färdig och levereras hem till er). Jag hoppas att ens fritid kommer att öka, för det var riktigt kul att  göra något kreativt med barnen. 


image163

Bild: Privata©


Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

Godnatt, och sov så sött! :)

Postat av: emma

¨Pyssel är roligt!

2008-03-05 @ 20:17:28
URL: http://rubyblue.se
Postat av: Perlan

Kikar in och ser vad du har för dig..
Har varit så dålig på att hinna runt och hälsa på de senaste dagarna..Sorry! Får läsa ikapp lite nu istället. :)
Hoppas allt är på topp!
kram!!

2008-03-06 @ 11:34:24
URL: http://www.perlan.org
Postat av: pia

Det där är nog ngt som jag åxå skulle gilla att göra på min fritid...men tiden räcker inte till...
trevlig fredag och en jättetrevlig helg!
många bamse kramar!

2008-03-07 @ 01:13:55
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Frida

Vilket roligt typsnitt du hittat!

2008-03-09 @ 13:32:29
URL: http://www.husmusen.blogg.se
Postat av: Anne

Visst är dey roligt med papper, stämplar och pennor. :) Har aldrig provat scrapbooking, men det ser kul ut. Tyvärr finns det ju så mycket som tiden ska räcka till för.

2008-03-09 @ 16:38:16
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: monica

Vad fint ni gjort! Fastnade för citronpajen, fann receptet och funderar på att baka den när det nu är min tur att bjuda kollegorna på fika!

kram

2008-03-09 @ 19:19:52
Postat av: Sara

Nu blir jag jättenyfiken... så fint det ser ut. Ser fram emot att få se slutresultatet :0)
Stor varm kram!

2008-03-09 @ 21:38:54
Postat av: Erika

Lia Florenz: Tack!
emma:ja, det är riktigt kul om man har tid.
Perlan: Nu är det min tur att kolla runt vad ni har haft för er, för det blev en ofrigvillig blogg pause. Hoppas att din helg har varit bra! Kramis.
Pia: Kramisar till er också och hoppas att veckan blir bra, utan sjukdommar och annat onödigt... ;)
Frida: Visst var det ganska kul?! Hoppas att även du har haft en härlig helg. Kramis :)
Anne: Har bara provat någon enstaka gång, men det är riktigt kul om man har tid vill säga... Kramis
Monica: Tack det var snällt, men du har inte sett den klar... Ett tips är att ta dubbelsats av "krämen" om du har en normalstor paj form. Ring när den är klar så kommer jag....
Sara: Ha inte så stora förväntningar...;)
Vi ses någon dag, kramis!

2008-03-10 @ 07:56:25
URL: http://www.mrum.blogg.se
Postat av: saravillfara

En annan Sara här, som inte behöver blunda. Men jag hajade till lite först... ;)
Visst är det roligt med papper och sånt!

2008-03-11 @ 19:23:21
URL: http://saravillfara.blogg.se

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback