Ett gott tips

I går var alla väder gudar på vår sida och bjöd på ett underbart väder. 25 -27 grader, inte ett moln och nästan ingen vind, kan det bli så mycket bättre?!  I dag är det åter moln på himlen men ganska varmt så vi får väl se om det kan bli lite shopping eller vad vi skall hitta på......

Ett litet mat tips: Jag testade att köpa en ny sorts soltorkade tomater, de var från ridderheims och heter basilika och parmesan, Testa dessa om ni gillar soltorkade tomater!!!! :)

Nu laddar vi för de sista dagarna här på öland, innan vi börjar vända hela långa vägen hem, men ett och annat stopp skall vi nog göra innan vi är hemma!

Ha nu en jättetrevlig helg!!


Bild: Privata©


Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att ni har finare väder än hemma.Har idag ägnat mig åt shopping i Piteå medan de andra badade(inte helt fel).Kör försiktigt på hem vägen.:-)

2008-07-11 @ 18:36:03
Postat av: K

Ni verkar ha det kanonbra, och inte för att ni inte är välkomna hem till norrland, men vore jag er skulle jag nog stanna kvar i solen och värmen ett tag till.

Satt i afton iförd fleecejacka och jeans och huttrade på altanen , när jag försökte avnjuta middagen. Den enda färg man får på kroppen denna "sommaren" lär vara blå(frusen).

Ha de gott, och kör försiktigt i sommartrafiken!

kram!

Postat av: Helena-hem ljuva hem

Åhh, är det där på Öland solen och värmen befinner sig?! Vi åker till Gotland om en vecka och då hoppas jag över allt annat att det där underbara vädret är kvar där över öarna!!

2008-07-12 @ 00:18:33
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: sara

Kör försiktigt och njut av värmen medan ni är kvar för uooe är det KALLT! Vi kan ju höras när ni kommit till ro på hemmaplan. Kram sara

2008-07-12 @ 17:03:27
Postat av: Sara

Har precis fått ert sms - antar att alla andra på campingen INTE är lika förtjusta över er surströmmingsafton :0) Kör försiktigt hemåt och passa på att njuta allt ni kan av solen. Packa med alla sol och värme som ryms i bagaget - den kan ni sälja dyrt här hemma :0)Hälsa de andra! Kramis :0)

2008-07-12 @ 21:38:27
Postat av: Linda

Den där blandningen är suverän. Testa att mixa den med stavmixer tillsammans med philadelphiaost och bred på kex eller crostini, hur gott osm helst!

2008-07-15 @ 13:14:32
URL: http://lindashem.blogg.se/
Postat av: Anne

Kul, jag älskar spännande kryddningar. Måste ta och testa. tack för tips! ha det så fint de sista dagarna

2008-07-15 @ 14:35:00
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: pia

Jaha oj...ingen uppdatering än...hmmm grillukten från vår grill ut till E4 var väl för stor, ni är inte hemma än?!...ska kolla imorgon på vilken P-ficka ni står på, så kommer jag å våldgästar, hoppas ni har ngt riktigt gott att bjuda på för jag har min första jobbdag imorgon o är lätt lite sur, så jag vill ha nåt smaskigt tröstande:)

VI SES;)

KRAAAAAAAAAAAAAAM!!!!

2008-07-20 @ 21:45:03
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Linda

Är ni fortfarande på tur? Här hemma ösregnar det och semestern är snart slut. Men... har en massa föräldradagar i aug då flyttlasset går/dagisinskolning börjar så vi får hoppas vädret blir bättre. Några trevliga shoppingfynd på resan genom svealand?





2008-07-21 @ 22:26:59
URL: http://www.bobbalo.blogspot.com
Postat av: Anna H

Älskar soltorkade tomater! De du tipsade om....finnas de att köpa i vanliga livsmedelsaffärer?

2008-07-24 @ 07:25:17
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Ibrahimmari

Big tnks for interesting and useful site!

2009-01-23 @ 13:38:38
URL: http://ibrahimmari.myblog.de

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback