Mumsiga ytor

Efter en full späckad helg och en avklarad tenta så har jag tillbringat dagen hemma med sjuka barn. Storebror drabbades redan i lördags med några elaka magbaciller vilka gjorde revolt i hans lilla mage i går. Idag har han dock varit hur pigg och glad som helst. Lillasyster däremot har ont i sina öron, vilket hon alltid får när hon blir förkyld. Nu hoppas jag att hon får lite medicin (maken är på akuten just nu) och är lite piggare i morgon.

Det har faktiskt känts lite skönt att vara hemma och ta hand om dem idag. Även om vi har myst så har mamman hunnit ta hand om tvätten- som var som en oövervinnerlig bergsbestigning, städat min garderob och bakat lite.
Nu blev det endast några muffins i den ny inköpta muffinsformen som inhandlades på
IKEA i söndags.
 
Bakningen måste jag ägna mig mera åt i veckan, eftersom det är dags att fylla år. Maken påminner mig varje dag att han vill se en önskelista så det är väl dags att skriva ner några saker, annars tycker jag att han skall veta vad " fina saker är" efter 14 år tillsammans ;) 

Mina nybakta muffins får spegla mitt bidrag till dagens tisdagstema, alla muffins har olika yta.

image134
Bilder:privata©


Kommentarer
Postat av: Vicke

Vilken god tolkning;)

Nog är det väl typiskt att vi inte lyckas planer Ikea besöken bätter så vi skulle kunna fika lite muffins tillsammans!
Kram

Postat av: pia

men din lilla rackare!!! har du varit hos Ingvar å vänstrat igen, han är lite läbbig eftersom jag åxå brukar vara där, han har nog ett helt gäng tjejer som egentligen bara tar honom för hans pengar å fina saker han har i sin "butik"...
Jaha så du fyller år snart...kul, hoppas du får jättefina "saker" av din man;)

gott med muffins:)

kram

2008-01-22 @ 22:36:11
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Anne

Dom där muffisarna ser oerhört mumsiga ut. Nu blev man sugen på att baka själv.

2008-01-22 @ 22:38:18
URL: http://www.anness.se
Postat av: Pialotta

Häftiga ytor du lagt in då.. smarrigt det
där:-)
Tjing

2008-01-22 @ 22:45:53
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Marlene / trolltyg & ...

Härliga ytor har dom... så goda att låta smälta i mun

2008-01-22 @ 22:51:22
URL: http://blogg.marlenes.nu
Postat av: saravillfara

Mumsiga ytor det där!
Med en blogg och möjlighet till fina bildillustrerade inlägg, ska du säkert kunna få ihop till en passande önskelista som maken kan välja och vraka från.
Hoppas era sjuklingar blir helt friska snart!

2008-01-23 @ 00:20:56
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: Sara

Blir ofta så sugen på att baka något riktigt mumsigt när jag besökt din blogg. Allt du gör ser så gott ut. Trevligt med stundande födelsedag och presenter :0) Ha en fortsatt trevlig vecka!

Stor kram Sara :0)

2008-01-23 @ 21:41:23
Postat av: Ida

Dom ser jätte goda ut!Hoppas barnen kryar på sig!Snart kommer "pepparkakorna" hem, ska bli skoj att höra hur dom har haft det i värmen.Kram

2008-01-23 @ 23:53:30
URL: http://www.minatrerum.blogg.se
Postat av: Linda

Grattis på namnsdagen!

2008-01-24 @ 11:06:36
Postat av: Monica

Är avundsjuk både på dina muffins och på husvagnsmyset. Hoppas ni får vara friska och får en härlig helg!Lyssnade på mix megapol en kväll när jag tog mig ut på en promenad och då citerade hon en tjej som hade en trevlig blogg, mrum hette den visst.....Kul!Hon läste rätt mycket. /Kram Monica

2008-01-24 @ 20:09:27
Postat av: Erlingmargrethe

good site, need more information! Thank you

2009-03-23 @ 08:10:04
URL: http://erlingmargrethe.20six.fr

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback