Godis är gott!

Det är ett par riktigt envisa baciller som florerar. Nu har även jag legat ner bäddad några dagar, vilket förklarar varför det inte har hänt så mycket här på bloggen. Dagen har ägnats åt att storstäda vårt hem, för nu SKA de bort - alltså bacillerna.

Dagens tisdagstema last, var ju ett passande tema nu när man försöker tänka på beach 2008. Aldrig tidigare har jag sett så många smarriga recept här på bloggen och aldrig tidigare har det funnit så mycket gott fika bröd på skolan.....

Min last är lösviktsgodis, men det är ju skillnad på godis och godis. Karamellkungen och godis??? ja allt vad de nu heter har då jag i allafall börjat lesna på. Nu när vi lyxar köper vi godiset på de "riktiga" godisaffärerna eller på Hemmakväll för de har både många sorter och det är väldigt färskt.Men precis som man säger till barnen, godis bara på lördagar!

image162
Bild: Privat©


Kommentarer
Postat av: monica

Mmmmmmm...Visst är godis gott, men jag skulle ha svårare att klara mig utan chips! Det är min STORA last. Hoppas du lyckats städa bort bacilluskerna, hos oss flyger de omkring för fullt. Vore tríst om sportlovsveckan blev sjuk.

/ kram

2008-02-27 @ 10:52:18
Postat av: Frida

Mm godis är gott. Jag försöker hålla mig till lördagar
men det är svårt :)

Postat av: Sara

Mums! Ja godis är verkligen alldeles för gott och jag instämmer till fullo om att det bästa är småplocket. Tänk den som kunde uppfinna ett nyttigt sådant :0)

Kramis :0)

2008-02-27 @ 20:10:05
Postat av: Perlan

Oj den där lasten känner jag igen.. Alldeles för väl dessutom! ;)
kram

2008-02-27 @ 20:42:14
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Ida

Ja..tänk att godis kan vara så gott=)!Tur att man inte är ensam om denna last.Jag tycker karamelltåget har riktigt bra godis!Kram

2008-02-27 @ 23:26:04
URL: http://www.minatrerum.blogg.se
Postat av: Annys mamma

Härlig bild:) man blir verkligen sugen på en bit.
Hoppas ni får bli friska nu!krya på er!

2008-02-28 @ 06:48:07
Postat av: pia

Jo, en av mina laster me...det finns ju några;)
Hoppas att ni är på bättringsvägen...det verkar vara ngt som går...på jobbet har det varit jättemånga borta senaste 2-3veckorna.
Krya på!
många långa Bamsekramar

2008-02-28 @ 09:12:01
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: sweetmama

Jepp, godis är gott ;o)
Jag tänkte lite annorlunda, kolla in min bild om du vill

2008-02-29 @ 13:06:25
URL: http://www.sweetmama.blogg.se
Postat av: First Class Flurry

Very informative. Great site. Really professional.

2010-02-04 @ 12:32:34
URL: http://first-class-flurry.tk01.info

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback