Utmanad

Jag har blivit utmanad av Pia om mina vanor/ovanor, undra vilka jag har?!  Detta kräver lite tankemöda men några ska jag väl hitta.....kanske bättre att fråga någon som känner mig väl.

1. Kallas tapetmissbrukare av min svärfar men jag tror att jag har blivit bättre....;) Tittar mest på tapeter men snart är det dags igen att få köpa!!! - härligt! (Han har kanske rätt i alla fall...)

2. Hatar när det är gropar och brödsmulor i smörasken.

3. Andas inåt enligt maken när jag hittar på något genialiskt projekt här hemma samt när jag ser fina saker jag vill ha.......

4.  Gillar inte att ha framme shampoflaskor, duschkräm och dyl på badkarskanten. Tycker inte helller om när tandkrämstuben är framme - såg att Vademecum hade kommit med "snygga" tandkrämstuber, det kanske skulle vara nått för mig?!

5. Gillar inte heller linjer i anteckningsblock utan köper fina block utan ränder. Renskriver för hand och inte på datorn. Har fått frågan av min lärare om hon får köpa mina anteckningar......

6.   Har försökt att inte stryka tvätten, just för att spara lite tid. Kan säga att jag klarar inte av att kläderna är ostrykta i garderoben så jag sitter och styker framför tvn. Jag är ju tjej så jag klarar även att prata i telefon samtidigt, men det skulle underlätta med headset......

Jag skickar denna utmaning vidare till
Camilla, Saravillfara, Vicke om de orkar och vill ;)

Har precis plockat in lite tomater och gurkor från växthuset. Det känns inte helt fel att ha sina egna grönsaker :)

*Hoppas att alla har haft en härlig helg*

image93

Bild: Privat ©
 


Kommentarer
Postat av: pia

hi,hi,hi visst tjejer kan många saker samtidigt, jag har faktiskt börjat släppa lite på strykningen nuförtiden, men det känns jobbigt... Kul att du tog dig an utmaningen, kul att läsa! kram

Postat av: Johanna

Härlig med egen skörd =) Jag lyckades oxå dra fram några tomater och ngr gurkor, sen blev jag så trött på att se det så jag slängde de...ha ha..typiskt mig...=)

2007-09-03 @ 08:45:53
URL: http://radhusidyll.blogg.se
Postat av: pia

hoppas du fått mitt mail:) kram

2007-09-03 @ 21:35:12
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Cissan

=D
Du skriver så härligt. Jag sitter här och småskrattar. Vi har en del likheter..det med smöret är ett exempel. Jag ryser när jag ser smulor i smöret blääärk!
Ha det så bra!

2007-09-03 @ 21:54:35
URL: http://cissan.blogspot.com
Postat av: pappas sambo

1.Vi i släkten har under en längre tid undrat när återfallet ska komma angående tapeterna.Herre gud,hon har ju inte "gjort" om något rum på 3 månader.Kan nu meddela efter ett nyss avslutat samtal det är på gång.
2.Förra helgen var barnen hos oss,vid söndagens frukostbord utbrister den 5 åriga lilla bönan VEM har sabbat smöret, kan något sådant finnas i gener eller är det miljö.
3.Pröva gå med Erika på stan någongång.Helt plötsligt känner man sig alldeles yr och orkeslös, någonstans i ögonvrån ser man hur hennes ögon har vidgas och man känner att luften är helt utan syre. Hon har hittat DET.
4. Om flaskor framme har jag väl ingen direkt kommentar till.
5. Att skriva snyggt är en av hennes många begåvningar. Likaså hennes vackra paket och presenter. Man tycker nästan det är synd att öppna dom.
6. Under alla dessa år vet jag inte hur många Alvedon jag har tagit efter att ha åkt med huvudet i golvet. Nu måste flickebarnet få ett headset.

2007-09-04 @ 20:27:01
Postat av: Lallis

Nej, det är så härligt att bara kunna gå ut och plocka. Vi har också gurka och tomater. Även chili och det var toppen. Nu kan jag inte säga att vi brukar använda det i varje maträtt men himla god och stark blev den och kul att ge bort till vänner och bekanta:)
Ha en fin dag.
Kram Lallis

2007-09-06 @ 14:14:57
URL: http://knasigamamman.se
Postat av: saravillfara

Oj, Erika!
Vad dåligt samvete jag får som inte har kommenterat utmaningen tidigare än nu!
Måste nog passa på denna, men tack ändå. Det var kul att läsa om dig och dina vanor/ovanor i alla fall.
Kram från mig!

2007-09-09 @ 18:51:19
URL: http://saravillfara.blogg.se

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback