Vårkänslor

Nu är våren på antågande - det är inte bara att termometern visar på plus utan det luktar också vår, äntligen! Allt känns liksom lättare när dagarna blir "längre" och framför allt att slippa ha sjuttonlager kläder är riktigt härligt.

Nu efter tretton år med maken har jag lärt mig att vänta till våren ,för då kommer hans inspiration att "genomföra "planerade projekt som har legat och grott under hösten och vintermånaderna. Han kom på sig själv med att säga Åh, vad jag känner mig inspirerad ; hur ville du ha det i hallen?  Puss, älskling!!
Så nu börjar den stora fundreingen om skall vi varmbona bron eller skall vi flytta en väg 60 cm för att få större hall? Visst är det halva nöjet att planera hur man skall göra, fast stunden när allt är klart är också ganska trevlig.
 
Efter en helg med bröllop ja, jag hade faktiskt kläder på mig ,fast inget som jag hade tänkt. När jag satt hos frissan kom hon på att det fanns en riktigt fin kläning på vår favorit butik här i stan som skulle vara klockren. Sagt och gjort fick vi tag på kläningen och visst den satt som ett smäck!! En partykläning i grönaste grön, färgen kan beskrivas som avokado-grön eller som första gräset på våren. Så med bröllop och barnkalas blev även denna helg lite kort med tanke på allt man vill göra här hemma. Jag hann dock plocka fram mina rosenpelargonier som har vilat under vintern och fota vårt växthus, snart skall det få komma till sin rätt....
Detta inlägg blev en salig röra men det är nog så att vårkänslona har börjat komma!


Ha en bra vecka!

image12
Foto: Privat


Kommentarer
Postat av: Vicke

Låter som om både klädvalet och helgen var toppen! Wow imponerande vilket vackert växthus ni har ursnyggt:)
Kram och godnatt

Postat av: Carre

Så, kläderna blev vår-gröna?! Skönt!
Passar säkert jättebra! OOO... fin-fint växthus!
Kramis

2007-03-13 @ 15:32:02
Postat av: Erika

Vicke & Carre: Tack för era snälla ord om växthuset. Har faktiskt ritat det själv och maken har byggt. Kramisar till er!!

2007-03-13 @ 23:16:08

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback