Pysseldag

Brrr så kallt! Jag tror att man har gått och blivit lite bortskämd av det varma och sköna vädret. I dag har vi endast 8 grader varmt, förra veckan hade vi varmast i Europa med ca 30 grader -  man kan säga att det svänger ganska fort.

Redan måndags försökte jag komma på någonting vi kunde ge till barnens "största" kusin (de har bara två kusiner). Hon går nämligen ut grundskolan - jag fattar inte hur det gick till? Första gången jag träffade "gullmarie" (farfars uttryck) var hon bara två och ett halvt år, nu är hon sexton och ett halvt. Det känns bättre att skriva det med bokstäver så ser man inte lika tydligt hur gammal hon har blivit. Själv känner jag mig inte en dag äldre än då....;)

Jag ville hitta något "lagomt " till henne men det är inte det lättaste. Storebror föreslog att man alltid kan köpa någon AIK grej och lillasyster tyckte att en Barbiefilm eller någonting med prinssor skulle bli bra. Själv var jag tveksam till båda alternativen. I morse begav jag mig ut på jakt igen - utan resultat. Kom hem och tänkte nu gör jag ett eget halsband åt henne. Sagt och gjort, halsbandet är nu tillverkat, inslaget med fint silkespapper och nu väntar vi bara på morgondagen samt hoppas att det ska falla henne i smaken.

Man kan säga att det var en perfekt dag för pyssel för nu ösregnar det här. Ha en fin eftermiddag!

image53

Bild: Kollage av egna bilder


Kommentarer
Postat av: Vildängel

Åhh, jag har oxå pysslat idag - men jag har målat istället för att pilla med pärlor :)

Postat av: Nilla

Det blev ju superfint! Hon kommer nog att bli jätteglad,det skulle då jag ha blivit om jag hade fått en så fin present. Kramizar/Nilla

2007-06-13 @ 17:23:43
Postat av: Anonym

Fina pysselsaker!
:-)

2007-06-13 @ 21:38:06
URL: http://www.undersolen.se/
Postat av: pia

-såååå snyggt!!! vad duktig du är! hon blir nog jätteglad. Kul att vi har samma frissa, bland alla dessa frisörer som finns i staaan...Tänkte faktiskt gå förbi där idag o köpa hårfärg för mina små grå när jag liks var till stan, men vädret sög ju, hoppas vi får njuta av finare väder imorgon. kram

2007-06-13 @ 21:52:59
Postat av: saravillfara

Ja, brr - visst har det blivigt hurvigt ute?
Men som du säger - perfekt pysslarväder är det. Och vilket fint halsband du gjorde, vad du är pysslig!

2007-06-13 @ 22:07:48
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: tina

Jättefint. vilken fin present hon får!!!
8 grader...jag tycker vi har kallt som har 15...hoppas värmen kommer tillbaka snart till er!!
Ha det gott !
Kram !!

2007-06-14 @ 17:01:43
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vilket snyggt halsand!! Vad duktig du är!! Trevlig och fin blogg dessutom! Får jag länka till dig?

2007-06-14 @ 21:16:05
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Vicke

Perfekt inte bara väder för pyssel utan den perfekta presenten. Vad fint, jättefint hon blev säkert jätteglad det skulle jag bli över ett så underbart halsband:) Vad duktig du är!
Kramisar

2007-06-14 @ 21:43:40
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Barbro

Vad glad hon ska bli! Du vet väl att det finaste man kan ge till någon idag är tid. Och att ta sig tid att tillverka något själv som present är ovärderligt!! kramis

2007-06-15 @ 00:15:29
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Erika

Vildängel: Visst är det riktigt kul med att "pyssla"!
Nilla: Tack Vännen! Vem vet, fröken har ju födelsedag snart...Kram
Undersolen: Tack och kul du tittade in
Pia: Tack vad du är snäll! Du hade rätt, vi hade bättre väder igår.
Saravillfara: Nu lyser i allafall solen men jag saknar värmen. Kram till dig :)
Tina: Vädret lite bättre men det är kallt Kramisar!
Junitjej: Självklart får du länka!
Vicke: Tack snälla du! Presenten blev faktiskt bra så kram tillbaka
Barbro: Tack för dina gulliga ord!

2007-06-15 @ 10:34:37
Postat av: Isabelle

Åh vilket fint halsband du gjort!

2007-06-17 @ 23:57:17
URL: http://fixaodona.blogg.se

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback