Min första lista här på bloggen.

Efter en intensiv vecka med många aktiviteter och underbart väder kan jag presentera min första lista på bloggen. Listan hittade jag hos Saga och hennes finfina blogg.

Skall återkomma senare till min första veckas sommarlov :)


ACCESSOARER
Väska:
En svart, en röd och en vit. Min favorit var en Björn Borg men den gick sönder i våras så det är lite magert på väsk fronten.
Plånbok: En brun skinnbörs fylld av endast kvitton......
Solglasögon: Ett par jättesköna och jättefula från Rayban (de bor i bilen) och ett par coola från H&M
  
TEKNIK
Mobiltelefon: En SonyEriksson 750i som jag "körde över" efter tre månader men den höll riktigt bra, lampan i kameran var det som gick sönder.
Tv:Två stora väldigt tjocka -  som skall bytas så fort de går sönder ;)
Dator: Alltför många. Den jag använder nu är en  HP pavilion Entertainment PC , i fredags blev vi med en till dator;  Compaq ..... Min son frågade för ett tag sedan var jag har min dator som jag använde när jag var liten....kan bara konstatera att tekniken och utbudet har förändrats, eller hur?
 
BADRUM
Tandkräm:
Någonting fräscht - Colgate oxgen fresch
Tvål: Just nu en underbar tvål från Body Shop med mango -  har den bara på ena toaletten.
Hårprodukt:  Silikon droppar från Sasson
Huvudvärkstablett: Alvedon och i värsta fall med en pronaxen.
Doft: DNKY  Be Delicious  ( den runda)
Hudkräm: ingen just nu, men har haft en underbar dyr sak från Decleor
Till ansiktet: dermalogica, en återfuktande kräm även den en dyr sak
Schampo: Min frissa och vän  frågade vad jag  hade för shampo. Mitt svar blev dock lite svävande vilket resulterade i  två flaskor från salongen...Sasson heter märket.
Balsam: Se ovan. (Badrums kategorin var tydligen en dyr kategori.)

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten:
en favorit, helst Ramlösa med granatäpple
Vin: Gärna! Både vitt och rött. Efter vår Kreta resa har även rosé vinet en speciell plats i våra hjärtan på sommaren, dock skall vinet vara iskallt!
Bröd: Har nog aldrig varit så sugen på bröd som just nu har fått rådet att vara utan allt bröd, socker, pasta för att se om min mage börjar må lite bättre. Tack och lov är det bara en vecka kvar :)
Choklad: Mums!

HEMMA
Säng: Själv sängramen är snickad av maken men ser ut som Mios säng Wilma. Madrasserna är från IKEA helt okey madrasser förutom att bäddmadrassen brukar "dö" efter ca. 1-1,5 år. Men då ringer man och vips har man fått en ny!! Super service och enväldigt bra garanti tid -10 år.
Lakan: Föredrar vita lakan och sängkläder från Hemtex serie Living - helt underbara!
Porslin: Älskar verkligen vår servis Rörstrands Swedish Grace - har både vita och gråblåa tallrikar. Vi fick kaffeservisen Musselmalet från Royal Copenhagen av Svärmor och Svärfar när vi gifte oss så den ligger också högt på listan.


FÄRDMEDEL
Bil: Passat 1.8 T  och som Saga säger skall det vara silver.
Flygbolag: Det som tar mig fram billigast. Bokade en resa här i veckan och det var riktigt kul att få boka som student....Ibland finns det tydligen fördelar att plugga.
Taxibolag: Jag tror inte att det finns flera att välja på här i Skellefteå. Men gångerna vi åker taxi kan räknas på en hand.

MEDIA
Magasin:  Väldigt många, men precis som för många andra är Family Living nr ett just nu.
Dagstidning: Norra västerbotten ( Norran)
Sajt: Alla fina bloggar som jag besöker  :)

ÖVRIGT
Frisörsalong: Frisörerna
Bank: Maken sitter i styrelsen för Swedbank så .....
Cykel: Vill ha en ny , gärna en tantmodell med cykelkorg och lite tjockare däck. När man bor en 1,2 mil från stan så behöver man ingen racerhoj.


Hoppas att alla får en trevlig start på veckan och att ni i söder njuter av värmen vi har haft i drygt en vecka!

 

Kommentarer
Postat av: Vicke

Rolig läsning vad bra att du gjorde din första lista på bloggen så vi får veta lite mer om dig:)
Kram

Postat av: Vildängel

aha - västerbottning precis som jag :)

2007-06-12 @ 09:49:39
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: pia

...hi, hi, jag klipper mig också på Frisörerna!!! vilken frisör har du? jag har Anna:) ha det! kram

2007-06-12 @ 18:33:32
Postat av: Erika

Vicke: Hoppas att nåt var av intresse ;) Kram tillbaka!
Vildängel: Jepp! Kramisar
Pia: Vilket sammanträffande! för vet du vad - Anna är även min frissa. Känner även Stina:) Även om stan inte är världens största så är detta ganska osannolikt. Hi, Hi vi kanske har fler "favvo" stället som är lika...

2007-06-12 @ 23:19:46

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback