En rolig och härlig helg.

Precis som man vill ha det.... var vädret i helgen, ca 25 grader och inte ett moln. Kunde avnjuta shoppingen i lördags endast med linne och shorts. Har hört att vädret var inte riktigt lika njutfullt här hemmma. Men det var också något jag  kände när man steg ur flygplanet.... fast det är "lite härligt " med den höga friska luften också.

Lördagen bestod mest av shopping och senare på kvällen bröllopsfest för min kusin och hennes man. Det var en hejdundrande fest med god och fin mat, alla var på topp och hade riktigt kul (tror jag iallafall) för när vi bröt upp vid tretiden, hade inte många lämnat Filmstaden i Råsunda där festen hölls.Tänk att vi var ute till halv fyra på morgonen.... kul var det, till och med dagen efter, även om maken inte trodde det på natten ;)

När jag gick från söder in mot city passade jag på att se om en underbar pappershandel i gamla stan hade öpppet, jag vet att de har haft stängt på lördagar under sommaren men hoppades att de kanske skulle ha öppet. Än en gång när jag besöker dem var det stängt , men på samma "gränd" var det väldigt många som gick in i en butik. Min nyfikenhet vaknade till liv och jag tittade in. Gissa var jag hade hammnat ? Jo, på
Odd mollys utförsäljning 2007 - ett av mina favorit märken på kläder. Kan säga att det var djungels lag där inne, det gällde att plocka åt sig allt det man var intresserad av fort och snappt , för att sedan ställa dig mitt på golvet och prova. Sedan gick man som katten runt het gröt för att se vad de övriga lade tillbaka. Med mig hem fick jag tre härliga plagg.

Shoppingen fortsatte sedan till några trevliga inredningsbutiker som ligger "bakom" stureplan.  Några små grejer införskaffades där. En kalender och lite fina antecknings böcker köptes på Ordning och reda. När shoppingen led mot sitt slut åkte vi tillbaka till söder och  köpte oss en glass och bara njöt av det fina vädret. Sedan gällde det att snygga till sig och åka till festen. Söndagen blev en mysig dag med ute lunch med maken samt besök på Åhlens och de större varuhusen. Det var en snabb resumé av min helg. Nu väntar en vecka med fönsterputsning, det ska vara klart innan skolan börjar nästa vecka, så det så! ( det sista är för att jag skall förstå...)

Dagens tisdags tema charmigt kunde vara många olika saker.... men jag väljer att visa kärleksbreven som sonen kom hem med, visst är de super charmiga?! Nu har jag lagt in dem i en plastfika för att spara dem till dagen han gifter sig, man kan ju undra hur många kärleksbrev han kommer att visa mamma i fortsättningen? Hemska mamman som lägger ut dem på bloggen ;)

Hoppas ni har haft det lika bra!


image89

Bild: Privata ©


Kommentarer
Postat av: saravillfara

Åh, det kan inte bli så mycket charmigare än så här...! Vilken rar kille!

Postat av: Johanna

Vilka ljuvligt charmiga brev - och vad roligt att ha kvar som minne när han blir större!

2007-08-28 @ 23:26:52
URL: http://blogg.nilsoskar.se/
Postat av: Bamsinnan

Åh! Vilken bra idé på temat charmigt! Jättefina kärleksbrev ju.Sånt värmer ett modershjärta, jag vet:-)

2007-08-28 @ 23:35:23
URL: http://bloggen.bamsinnan.net
Postat av: Kent Filppu

Charmigt, men var det brev från honom till mamma? Jag uppfattade dem som brev han fått av klasskompisar eller nåt.

2007-08-29 @ 02:20:11
URL: http://filppu.se
Postat av: pia

men så sött å charmigt...:) ni verkar ju ha haft det kanon i Stockholm... kram

2007-08-29 @ 17:44:32
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Nilla

Jättegulligt!
Fick han dem av en tjej i skolan?

2007-08-31 @ 11:47:26
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback