Gardinbekymmer

Redan ny vecka, men med en kul och skön helg är batterierna laddade för nya utmaningar...

Jag har länge velat ha nya köksgardiner men ju äldre jag har blivit desto mera funderar jag.
Jag kollar med tyg prover hemma och tittar på alla alternativ innan jag bestämmer mig - skitjobbigt!! Och senaste åren har det slutat med vita, möjligtvis gräddvita tyger av olika typer. 
Vid jul köpte jag Spiras tyg, "staden", i vita och beiga toner och innan det hade jag mina gräddvita sommargardiner - inte så mycket variation.

Det stora problemet är att vi har ett fönster över arbetsbänken i köket som mäter ca 160 cm, med foder, det innebär att kappan måste vara ungefär lika lång.
Jag har haft flera kappor där jag har skarvat på sidorna men eftersom solen kommer snart att vara uppe 24 timmar om dygnet vill jag inte ha några skarvar, så jag måste hitta ett tyg som jag kan lägga på tvären. Men dagens utbud på många fina organiska mönster så går jag bet. Antingen är det fel färg eller så tycker jag inte om mönstret, och hur snyggt blir det när blommorna "växer" på tvären?

Nu har jag bestämt mig för ett nygammalt mönster, Mairos "blomma", och var hemskt sugen på vitt på vitt. Tror ändå att jag ska testa något med lite färg, då kanske maken ser att jag har bytt!! ; )

image23
Bild: privat kollage med bild från Mairos hemsida

Kommentarer
Postat av: tina

Mairos tyg kommer att bli så fint som gardin hos dej!! Jag har gjort en tygtavla med det tyget och jag har inte tröttnat på mönstret...fast den har suttit uppe nästan ett och ett halvt år!! Ha en fin dag! Kram tina/

Postat av: Nilla

Tyget är läckert!
Vilken typ av kappa ska du ha, med veckband?

2007-04-12 @ 22:03:14
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Erika

Nilla: Tänkte nog sy en "fuskrullgardin" :)

2007-04-18 @ 08:00:54

Varför inte lämna en kommentar...

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback